Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Ibanez
Vad jag förstår så finns det en beskrivning i VOLVOs original "bromsbeläggskartong" hur man gör detta "manuellt"?
Är det ingen som kan lägga upp beskrivningen här?
av Cox
Det fanns en beskriving med i kartongen om man köper orginal klossarna, tyvärr kastade jag detta papper då jag föredrog att koppla på pcn, helt klart enklare jobb om man har tillgång till VIDA.
Sedan finns aspekten om man pajjar något när man gör enligt fulknepet är att man ångrar att man inte lämnade in bilen i stället. Det kostar inte många hundralappar, om man inte kan själv.
av lundsbrunn
Nä men det finns ju folk som vill å kan byta själv.

Så jag tycker att nån som har gjort det kan skriva en liten guide hur man gör så ändra har nytta av det också
Användarvisningsbild
av apersson850
Det har jag redan gjort, fast jag minns ju inte nu vilken tråd den hamnade i.
Men det är rätt som du skriver, fast du behöver bara dra parkeringsbromsen en gång. Den kör tills det börjar gå tungt, så den går så långt som beläggens tjocklek tillåter.
Hur du tar bort parkeringsbromsmotorn ser du när du tagit bort hjulet.
Användarvisningsbild
av apersson850
Just det. Och däremellan byter du beläggen. Jag har inte bytt belägg på min än, bara haft isär för att se till så det inte kärvat.

Den behövs ju inte eftersom elbilen inte sl&[…]

V90 läggs ner.

Den CX60 jag tänker på är inte PH[…]

Felkodläsare: Foxwell NT710

Är det någon med XC60 som testat NT710?[…]

Minirecension av kina DICE

Vem vill köpa kinesiskt skit?