Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Bosse78
Tittade lite lätt på takboxar och höll på ramla baklänges när jag såg hur dyrt det va =D. Tänkte nu höra om nån har nått förslag på mindre dyra lasthållare och takboxar till s80. Hur funkar det föresten? Passar alla typer av boxar på alla typer av lasthållare?

Jag skulle kunna ha vadsomhelst, vill bara ha lite extra utrymme då jag med mina 2 barn och dubbelvagn åker 50mils resa 2ggr/år.
Användarvisningsbild
av Bosse78
Tror jag lyckats hitta svar själv nu på mina frågor, så nu en annan fråga: Lasthållare Thule eller den Bilia säljer ??? Erfarenheter ???
Användarvisningsbild
av falcon
jag har "vanliga" lasthållare noname till min box funkar utmärkt och billigt var det (350 för hållarna).
så för det lilla du kör funkar nog i princip vad som helst
Användarvisningsbild
av Bosse78
falcon skrev:jag har "vanliga" lasthållare noname till min box funkar utmärkt och billigt var det (350 för hållarna).
så för det lilla du kör funkar nog i princip vad som helst
Fick idag MinVolvotidningen och det e tydligen 20% nu på lasthållare, vilket innebär ca 1500:- för mig. 350:- låter dock väldigt billigt. Undra om det finns några fördelar med den för 1500:- ??
Användarvisningsbild
av falcon
Snygg logga kanske :)
jag köpte mina för att kunna köra hem virke odyl utan att behöva bekymmra mig för om räcket skulle bli fult.
har kört med räcke + box ca 400mil under jul/nyår utan problem, har för mig att det var rea eller ngt och att ord pris skulle ligga på ca 500 annars.
Användarvisningsbild
av MartinS
Volvos orginalhållare är över lag väldigt bra, rekomenderas.

/Martin

Ps. Det är nog ont om universalhållare för bilar utan rails.
Användarvisningsbild
av Bosse78
Blev Volvos lasthållare (klart dom snyggaste), som nu kostar 1570:- på Bilia samt en Thule Pacific 780 DS Anthracite för 3595:- från http://www.takbox.se.

Bild

Den behövs ju inte eftersom elbilen inte sl&[…]

V90 läggs ner.

Den CX60 jag tänker på är inte PH[…]

Felkodläsare: Foxwell NT710

Är det någon med XC60 som testat NT710?[…]

Minirecension av kina DICE

Vem vill köpa kinesiskt skit?