Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
Volvo skriver idag om de senaste uppdateringarna i VOC.
http://www.pavag.volvocars.se/okategori ... all-appen/

En av grejerna får jag inte fram:
Körjournal: Rutten kan visas på en kartbild för varje avsnitt i körjournalen. Denna kartvy visar var bilen har kört från början tills den stannade och tändningen var avstängd. Du kan också använda Street View för att ”se” den punkt du valt. Bilden visar också, vid vissa tidsintervall, grafer av hastighet – och / eller bränsleförbrukning. Körjournalen måste aktiveras/avaktiveras i appen. För S/V60, XC60, V70, XC70 och S80 byggda efter 2012, vecka 40.
Är det så att dom inte rullat ut själva uppdateringen ännu? Temperaturvisningen som det också står om fick jag med senaste uppdateringen för några veckor sen. Har någon fått meddelande om en ny uppdatering senaste dagarna? Eller får ni funktionen beskrivet här ovan att funka ändå?
Användarvisningsbild
av joel80
Jag ringde och frågade vad dom menar.. Det hela gällde den uppdatering som kom 8:e januari, och tydligen har den funktionen med kartvy inte riktigt funkat så bra. Den buggar.. skulle fixas i nästa version.
av V70d3lkpg
Låter som ett mycket smidigt sätt att navigera genom att skicka destinationer till bilen.
Är det någon som vet om det räcker med mjukvaruuppdatering om bilen är byggd innan v40 2012?

Den behövs ju inte eftersom elbilen inte sl&[…]

V90 läggs ner.

Den CX60 jag tänker på är inte PH[…]

Felkodläsare: Foxwell NT710

Är det någon med XC60 som testat NT710?[…]

Minirecension av kina DICE

Vem vill köpa kinesiskt skit?