Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kymco
Ni som har denna typ av bil, jag har bytt torkarmotor till torkarna på framrutan, på en av mina bilar, när den var bytt tog jag isär den och lyfte av det svarta plastlocket till kretskortet som styr motorn.
Där i skvalpade det som i ett akvarium.

Tog därför bort torpedplasten (torkardiket) på min andra bil och tittade ner där på torkar motorn, den såg exakt lika ärgad ut som min trasiga motor som jag bytt ut. Alltså på god väg att få vatten läckage in i denna med.

På båda mina bilar tog jag därför Volvos Tunnflytande rostskydd (sprayburk) och vräkte över torkarmotorn samt den svarta plastkåpan på motorn.
Så där nu var dessa båda torkarmotorerna tätade för evigt, och jag blir "bara" 2600kr fattigare "förhoppningsvis" för den första och enda torkarmotor jag bytt.

Mina bekanta som har en S80 09:a och en V70 10:a har även dom kraftigt oxiderade torkarmotorer som troligt vis var på väg att bli akvarier även dom men nu är dessa säkrade så gott det går med rostskyddet.

Så nästa gång jag byter till denna karrosen så gör jag samma procedur igen så jag slipper byta torkarmotor.

Har sett på forumet att det är några som fått byta sina torkarmotorer.
av uffe6y
Bytte min igår..dock inte vattenfylld men lite ärgig på utsidan men den hade börjat leva sitt eget liv och då säger de kunniga att det är torkarmotorn eller alarmtutan i samma dike..dock var tutan väldigt ärgig så den smörjde jag upp lite..så vi får sen om de börjar torka av sig själv igen inom kort. Då byts tutan.
av uffe6y
least skrev:Hur enkelt/svårt är det att komma åt torkarmotorn?
Du tar bort torkararmarna. Pilla upp smålåsen som håller locket som täcker hela torkardiket. (Pilla upp den lilla knappen på låsen sen går det att lyfta upp dem) sen har du fyra små skruvar (8mm) som håller hela torkarmekanismen. Lossa lite på allt så kommer du åt kontakten till motorn. Lyft ur allt och därifrån lossar du motorn och byter. Lättast är att du söker på bildelsbasen och hittar hela paketet så slipper du pilla bort motorn och bara slänger in den nya torkarmekanismen med motor redan monterad.

Den behövs ju inte eftersom elbilen inte sl&[…]

V90 läggs ner.

Den CX60 jag tänker på är inte PH[…]

Felkodläsare: Foxwell NT710

Är det någon med XC60 som testat NT710?[…]

Minirecension av kina DICE

Vem vill köpa kinesiskt skit?