Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av uffe6y
Tycker att lyset ligger lågt på min bil och har varit ute och skruvat upp dem lite,,men då siktar ju heljljuset för högt trots att jag bara har höjt marginellt. Det finns två skruvar för att ställa ljuset men den ena händer det inget på när man skruvar? Vad har den för funktion? Ställer man helljuset separat? (menar den fristående lyktan för helljuset) Jag har köpt nya lampor och satte i philips xenon på 4300k...De har lyst i ca 50 timmar nu så full effekt borde vara igång..tycker att ljuset är dåligt och undrar om det blir skillnad med Osram som volvo har som orginal eller som om det är samma skit?
Du borde finna svar på alla dina frågor utom möjligen varför helljuset blir högt om du ställer halvljuset som du vill ha det. På min bil V70II MY11 blir höjden på helljuset bra om jag ställer halvljuset som jag vill ha det, dvs. ungefär som beskrivs i trådarna. Har aldrig behövt fundera på helljuset. Vad jag vet finns ingen separat inställning för helljuset. Jag tror den ena skruven av de två, är för justering av ljuset i sidled.

Phillips lampor ska det inte vara något problem med jämfört med Osrams. Båda anses vara "premium".

Vi som använder bilarna till något vet[…]

V90 läggs ner.

Den CX60 jag tänker på är inte PH[…]

Felkodläsare: Foxwell NT710

Är det någon med XC60 som testat NT710?[…]

Minirecension av kina DICE

Vem vill köpa kinesiskt skit?