Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av skullen
Jag bor i Jönköping och bilen står i Stockholm...får testa att ringa och be dem kolla.
av skullen
Det var High Performance. Nästan lite synd, annars hade valet varit enkelt, INGET KÖP! Nu är jag lite delad...
av Mwi
På jobbet byter vi in några V70II 2010 2,4D, den med manuellväxellåda fick ett avdrag på 10,000 jämfört mot de med automat.
Ps. inbytespriset ligger en bra bit under 140,000 på en som gått 15,000 mil, fast det är automat. Fast å andra sidan har ju V70 sjunkit rätt mycket i pris som ny på 3 år, med olika rabatter och paket.
av Linqid
poseidon skrev:Vad är det för konstig mätarbild som visar körsträcka på KVD bilen?

Iaf så verkar ju kvdbilen fin å bra pris. Hade nog tagit den.
Jag reagerade också över detta, då displayen ser ut att vara precis lika dan som den i våran BMW 3-serie... Jag tror nog att någom på KVD tryckt på fel tangent! :)
av skullen
Mwi skrev:På jobbet byter vi in några V70II 2010 2,4D, den med manuellväxellåda fick ett avdrag på 10,000 jämfört mot de med automat.
Ps. inbytespriset ligger en bra bit under 140,000 på en som gått 15,000 mil, fast det är automat. Fast å andra sidan har ju V70 sjunkit rätt mycket i pris som ny på 3 år, med olika rabatter och paket.
Ja, det stämmer. Iofs har jag läst en del om dem som köpte -10 business etc. för ca 280. Bra priser. Men nybilspriserna nu med Dynamic Edition gör att 1-2 år gamla bilar knappt blir billigare att äga överhuvudtaget.

Tyvärr är det svårt att få köpa bilar till inbytespris om man inte har mycket bra kontakter!!

MVH
av perhall
Om en KVD-bil, som denna, beskrivs vara i normalskick så är den förmodligen i bra skick. Dessutom hyfsat nyservad. Men man får ju betala 3000-3500 i inropsavgift mot rabatt hos en vanlig handlare. I ett fall tvekade en kompis att köpa en KVD-bil för 160 som skulle bli 163. Han köpte istället en 1 år nyare, annars likadan, hos Volvohandlare med garanti, prutade från 179 till 169 och fick med nästan nya vinterdäck. KVD-bilen var då inte längre aktuell, även om den verkade billigare först.../PH
av Mwi
Sist jag letade bil så var en Volvohandlare billigast på den Volvo jag ville ha. Tycker att Kvd ofta lyckas få rätt bra betalt för sina bilar, lite lurigt upplagt också med deras så kallade "listpris" har ju Inget med bilen de säljer att göra. Det gäller ju en motsvarande bil i felfritt skick hos handlare som är rekondad.

Vi som använder bilarna till något vet[…]

V90 läggs ner.

Den CX60 jag tänker på är inte PH[…]

Felkodläsare: Foxwell NT710

Är det någon med XC60 som testat NT710?[…]

Minirecension av kina DICE

Vem vill köpa kinesiskt skit?