Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Nu hoppade den direkt till steg 5 från steg 2.
Av vad jag förstått är det så de flesta har sett det.
Är det någon som varit på steg 3 eller 4?
Känns nästan onödigt att de har de stegen om de ändå aldrig uppdaterar statusen mellan dem..

Det är vecka 1 som gäller som leverans nu.. trots att försäljaren såklart var "så gott som säker" på att den skulle komma innan jul.
Men det kanske fortfarande finns möjlighet med tidigare leverans...?
Vad har ni för erfarenhet av tid till leverans från att den hoppade till steg 5?
Idag har den hoppat till steg 7! Och leveransveckan ändrades till V52.
Lämnar dom verkligen ut bilar under mellandagarna?

Har jag tur kanske jag kan få hämta den innan julhelgen.. Jag ska prata med försäljaren imorgon och se hur lång tid det skulle ta för dem att sätta på dragkrok.

Man känner sig som ett litet barn i den här väntan.. Nästan värre, som barn visste man vilken dag julafton var! :)
Nu står den hos bilhandlaren och väntar på verkstadstid för eftermontering av bl.a drag. :)
Har jag tur kunde den påbörjas imorgon och då ska jag få den på fredag, annars blir det efter julhelgen.
joel80 skrev:
mattish skrev: Suck
Det är min tråd så jag tog mig friheten att vara dryg. ;)

Jag måste fråga dig ang. förbrukning.. Ser att du använder Fuelly och att dina sista två tankningar visat samma förbrukning på färddatorn men väldigt olika i verkligheten. Har du själv någon fundering och förklaring till detta? Att det skulle bero på hur mycket man fyller tanken ser jag inte som rimligt då det ju bara skulle skilja max en liter på runt 1000km som du kört på en tank.. d.v.s felmarginalen p.g.a det borde inte vara mer än 0,1l/100km.

Då det varit mer exakt på den senaste tankningen för dig borde det väl inte bero på värmaren heller, då jag gissar att du troligen kört den mer senaste tiden. :)
Absolut, fast bara om jag får sucka ;)

Det beror ju på förhållandet mellan körsträcka och tid som dieselvärmaren gått..
Jag kör till pumpen slår av och alltid samma pump, om jag tankar hemma där jag alltid brukar,..
Sucka är tillåtet...

Snart får jag se vad jag lyckas med på första tankningen.. Jag tror dock att det blir en rätt saftig milförbrukning.. Det är såååå kul att sätta igång värmaren med mobilen, och det har blivit lite tomgång bara för att testa saker i bilen och så. Och än så länge har det bara varit kortare resor.

Nu i veckan börjar jobbandet komma igång mer och jag kommer börja köra längre. Nyfiken på motorvägsförbrukning, har bara kört kortare sträcka på 110-väg än och inte fått någon klar uppfattning om var jag kan hamna.

Vi som använder bilarna till något vet[…]

V90 läggs ner.

Den CX60 jag tänker på är inte PH[…]

Felkodläsare: Foxwell NT710

Är det någon med XC60 som testat NT710?[…]

Minirecension av kina DICE

Vem vill köpa kinesiskt skit?