Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
Jag har upptäckt vad jag tycker är en klar bugg i exporteringen av körjournal när man slagit ihop resor.

Normalt får man ut en excel-fil där det står var resan börjades och avslutades. Alltså en adress från GPS-positionen.
Men om man slår ihop resor till en (Säg att man tagit matpaus på en längre resa och vill ha hela resan som en post) står det slutposition på första resan och startposition från andra resan.. Så start och slutposition blir samma adress... alltså adressen där man stannat och ätit.

Kan någon annan med VOC testa detta, slå ihop två resor efter varandra där stopp-adress varit samma på första resan som start-adressen i den andra.

Det här kan ju inte vara rätt tänkt!? Vem ska man rapportera den här buggen till? Känns rätt meningslöst att skicka det till kundtjänst...

Jag ville ju komma undan så mkt eget pappersarbete i efterhand som möjligt, en av anledningarna att jag tog VOC som tillval. Ska jag behöva gå in och redigera det här i efterhand förlorar det en stor del av smidigheten.
av matsa71
Funkar med min.
VOC 2.0.3 på iOS 6.0.1
Grupperar resa 1 A->B samt resa 2 B->C
Den grupperade resan visar då A->C både i appen och i excel efter att jag exporterat från appen
Användarvisningsbild
av joel80
Ok, visar den rätt startposition och slutposition också? Alltså A-resans start och C-resans slut?
Det är det som blir galet för mig i excel-dokumentet.

Jag kan gruppera dem så att de visas rätt i appen och endast blir en resa i excel.

Vi som använder bilarna till något vet[…]

V90 läggs ner.

Den CX60 jag tänker på är inte PH[…]

Felkodläsare: Foxwell NT710

Är det någon med XC60 som testat NT710?[…]

Minirecension av kina DICE

Vem vill köpa kinesiskt skit?