Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

joel80 skrev:
MrMupp skrev: Jag har en Iphone på en aktiv brodithållare. Man ser låtarna på skärmen. Det funkar grymt bra med hållaren (till slut). Den har svirvelbar kulled för perfekt vinkel, sitter över vänster mittspjäll. Ska se om jag kan ta en bild och lägga ut vid tillfälle.
Ah.. Vad köpte du för hållare?
Jag funderar på att köpa en brodit för att kunna fästa en GPS vid mittspjället...
Hade tyvärr inte budget nog att ta med 7" skärm och RTI, så det blir en extern GPS.
Volvos som sätts vid sidostolpen får jag nog skippa, 7000kr för en "vanlig" GPS är på tok för mycket.

Tänkte köpa en för runt 2000kr.. vill ha röststyrning och ev. live-trafik. Kollar lite på Garmin...
Har en TomTom sen tidigare som jag varit nöjd med men det verkar som att dom hamnat efter.

Skicka gärna upp en bild på din hållare när du får tid. :)
Jag köpte denna hållaren. Borde finnas för din telefon också. Kolla i menyerna upptill på Broditsidan. Nackdelen med aktiva Brodithållare är att de är hårdkodade till din telefonmodell. Dvs du måste beställa en helt ny sats med tillhörande ominstallation om du ska byta mobiltelefon. För min del får jag köra på med iphone 4 eller 5 i 2,5 år till. Brodit är bra grejor, men efter att ha pratat med produktutvecklaren förstår jag vaför deras prylar påminner om sent 80-tal i modularitet. :shock: :roll:

Jag snålade också på 5" skärm och navigatorn i min v70 DE, utan resonerade istället att man har allt i smartphonen nu förtiden. Att navigera med telefonen fungerar utmärkt. Möjligen är Androids inbyggda GPS-program snäppet bättre än IOS. Androids är i klass med Garmin tycker jag användarmässigt. Däremot är IOS GPS-positionering bättre, tycker jag (OBS!)

Sen vad gäller installation hade jag jätteproblem med verkstan som skulle installera. Kan ge mig den på att det skulle gå att göra själv, men man tänker ju på garantier mm. Försök hitta en firma som jobbar enbart med bilelektronik om möjligt, då de stora bilhallarna är en katastrof vad gäller elinstallationer. Tog mig 5 heldagar på verkstan för en sån liten skitinstallation. När jag trodde att allt funkade hade meken kastat in kabeln löst i mittkonsolen så den trasslade in sig i växelspaken och blockade 1:an och 2:an. Men de fixade till det sen och gjorde en storstilad pudel.

En stor fördel med att ha mobilen monterad är att jag kan snabbt blippa fram ett mail (vid stillastående rödljus obs) och jag kan även hantera spotify, olika appar mm. Så istället för enbart navigator har man ju obegränsat med användningsområden.
Brainy skrev:Grattis till nya bilen! Hoppas du kommer bli nöjd.
Jag var till norduppland igår och Hofors idag. Så vi ses i tvätthallen på ok andersberg imorgon kväll då ;-)
Haha.. mja.. jag klarar nog av att hålla den ren till nästa vecka.. Då blir det nån jobbresa till Stockholm t.o.r.

Är tvätthallen i Andersberg större än den vid OKQ8 vid Valbo Köpis? Den var sjukt liten när jag var där sist. Man får spola snett framifrån och bakifrån när man går runt med högtryck.. Det finns inte plats att rikta sprutan rakt ut från bilen på sidorna.

Hur gör ni med ström till telefoner, GPS-enheter och sånt? Hur drar ni kablarna och har ni tillräckligt med 12v-uttag? Jag har behov av 3st uttag fram och sen gärna ett tomt om det är något annat som tillfälligt måste laddas. Jag har en 12v-hubb för 4 uttag men den e lite klumpig.

Finns det någon bra (helst i Gävleområdet) firma som är duktiga på att dra ström i Volvos? Jag skulle gärna köra fast installation på kablarna på GPS och en DashCam jag har.
Har aldrig varit på okq8 på köpis men jättestort är det ju inte, som vilken annan ok tvätthall som helst som jag varit i.
Men jag är oftast där på tider där det på sin höjd är jag och någon till i hallen så det brukar gå bra att dra bort draperierna mot platserna bredvid och då har jag mer plats än jag kan önska :)

Här har du hur andra kopplat fler 12v-uttag http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 60#p415560
Är nyinflyttad så har tyvärr dålig koll på sådana firmor.
Coolt regnr och grattis!

Köpte du naos-fälgar med nya däck från Volvo-handlaren? Trodde inte de hade såna kvar men de funkar ju bra.

Jag får inte upp telefonboken med s3 och den kopplar upp mkt långsammare än med iPhone så integrationen verkar funka halvbra med samsung...

PH
Brainy skrev: Här har du hur andra kopplat fler 12v-uttag http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 60#p415560
Är nyinflyttad så har tyvärr dålig koll på sådana firmor.
Ja jag har sett den guiden tidigare.. verkar bra och själva fästet skulle jag nog kunna fixa själv men jag har tummen mitt i handen totalt när det gäller nermontering och fix med kablarna. Jag kommer ta i på fel ställe och bryta av nån jävla plastbit så jag inte får tillbaka skiten.

Ge mig en dator eller nån pryl istället så fixar jag det mesta.
Så om nån vill byta lite datorfix mot kabelmontering säg bara till. ;)
perhall skrev:Coolt regnr och grattis!
Hahaha.. kollar du på de olika bilderna kanske du ser att jag justerat det lite i efterhand.. :)

Vi som använder bilarna till något vet[…]

V90 läggs ner.

Den CX60 jag tänker på är inte PH[…]

Felkodläsare: Foxwell NT710

Är det någon med XC60 som testat NT710?[…]

Minirecension av kina DICE

Vem vill köpa kinesiskt skit?