Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dst02
Perhall:
Ja, jag pratar om mina egna upplevelser, hade gärna kört volvo om jag också var nöjd, tycker dom har grymma bilar men tyvärr har jag fått nog.
Tror inte du själv brytt dig om statistik,diagram å kvällspressens tester om du själv köpt dig en dyr bil som bara krånglar?
Tror inte du lagt ytterligare några hundratusen imellan på en ny likadan bil å blåögt hoppats på att den skulle varit bättre.
De är alltid första upplevelsen som gör helhetsintrycket och de är de som är betydande för tillverkaren, inte statistik å reklam.

Mattiasd: tyvärr var de ju koppling,motor,elektronik mm som krånglade. Oljud finns de i alla bilar tyvärr. Men visst skulle man klart kunna göra bättre ifrån sig på den punkten, i synnerhet volvo.
av perhall
Jo, dst02, självklart präglas ens beslut av såna upplevelser. Jag har haft liknande med BMW mellan 2000 och 2005 men har börjat återhämta mig.
Jag vände mig mot ett påstånde här från nån annan än dig om att Volvo håller miserabel kvalitet.
Sen finns det ju alltid en goodwill-sida, sköter man den lika bra som Lexus brukar kunder stå ut med en del fel. Men det verkar inte vara så många bilmärken som har råd med så bra service..
PH

Vi som använder bilarna till något vet[…]

V90 läggs ner.

Den CX60 jag tänker på är inte PH[…]

Felkodläsare: Foxwell NT710

Är det någon med XC60 som testat NT710?[…]

Minirecension av kina DICE

Vem vill köpa kinesiskt skit?