Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
Mja.. håller med dig till viss del, men på sin egen sida kan de själv styra om vad som skrivs om dem och här ligger det kvar i väldigt lång tid framöver även om de inte längre jobbar där.
Man kan inte riktigt jämföra bilförsäljare med "kända personer" som ju är undantagna PUL om jag inte har helt fel.

Nu har det inte hänt något med min status sen natten mot torsdag. Nog borde väl bilhandlaren ha bilen nu eller vilken dag som helst? Eller kan de vänta länge för att få ett gäng bilar som ska norrut från Göteborg innan de skickar lastbilen?
Användarvisningsbild
av Variosboy
Bilnörden skrev:
Variosboy skrev:Vad tycker forumspoliserna om att man skriver ut fullständiga namn på olika personer?
Oavsett det är bra eller dåliga saker man har att säga?

Jag skulle vilja påstå att det är no no. :roll:
Vad spelar det för roll, när det är säljare på en bil firma, det tog 5 sek att få fram deras fullständiga namn genom bilfirmans kontakt sida. Förstår om det är en privat person då är det ju annorlunda, nu finns dom ju redan där med namn endel har ju t om bild på deras anställda... :?:
Det handlar om att man skriver saker om personerna i fråga.
Är det ett helt ingenom gott betyg så visst, men skriver man negativa saker tycker i alla fall inte jag det är okey..
Vet inte vad som står i forumsreglerna, men har bestämt för mig att man inte får skriva så.

Edit: läste igenom reglerna, och som jag trodde så är det inte tillåtet.
Användarvisningsbild
av Jefe
Variosboy skrev:Vad tycker forumspoliserna om att man skriver ut fullständiga namn på olika personer?
Oavsett det är bra eller dåliga saker man har att säga?

Jag skulle vilja påstå att det är no no. :roll:
Efternamnet nu borttaget.
Användarvisningsbild
av joel80
Jefe, hur upplever du verkstan hos GS? Har du någon bra personlig tekniker får du gärna tipsa mig via ett PM.
Användarvisningsbild
av Brainy
Jag har precis flyttat till Gävle och är också intresserad av en bra PST i de fall jag inte har "möjlighet" att åka till stockholm och lämna in där jag brukar.

Ang. säljarnas namn så tycker jag det duger bra nu när efternamnen är borttagna. Pm'a om ni inte håller med.

mvh
Anders
Användarvisningsbild
av joel80
Brainy, jag skulle nog försöka hitta en PST i Gävle.. Min erfarenhet är att, speciellt de större servicetillfällena, blir betydligt billigare i Gävle än i Stockholm. Jag frågade någon gång Bilia på Södermalm och deras svar var bara att de har dyrare lokaler. Hm.. Tycker att efterfrågan och större kundstock borde jämna ut det men tydligen inte.

Den största skillnaden var innan jag hade Volvo... nästan 4000kr mindre på en service på en Hyundai Sonata när det var dags för kamremsbyte när jag tog det i Gävle istället för i Stockholm.
Jag är precis tillbakaflyttad (april 2012) efter att ha bott i Stockholm i drygt 10 år.

Nu har jag dubbelgarage och liten verkstad.. haha.. Ett hus med dubbelgarage skulle jag aldrig haft råd med i Stockholmstrakten. :)
(Synd bara att jag har tummen mitt i...)

Den behövs ju inte eftersom elbilen inte sl&[…]

V90 läggs ner.

Den CX60 jag tänker på är inte PH[…]

Felkodläsare: Foxwell NT710

Är det någon med XC60 som testat NT710?[…]

Minirecension av kina DICE

Vem vill köpa kinesiskt skit?