Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Rika2
Hej,

Min Generator har strulat till och från ett längre tag.. nu började xenonljusen att strula p.g.a. tror jag dålig spänning i batteriet..

Tog bort generatorn igår och lämna in på el och diesel och dom provkörde den och fick fram 12.8v och 60-80ampere, fick som svar att den fungerade men KANSKE lite dåligt.. men att de va nått datauttag på generatorn så han va osäker på om han kunde köra den och belasta max? Hur är det egentligen.. ? Den borde väll ha spänning över 14V? Mitt batteri hade vilospänning på 10.9 V...

Frågan är..

1. Köpa en ny laddregulator och chansa? 1125kr
2. Köpa en "ny" Generator på skroten som gått 5000mil för 2650:-?

// Rickard
Användarvisningsbild
av Bosse78
Om det är generatorn eller regulatorn som är trasig kan ingen här svara på, men nått är fel för 12.8v är för lite!
av Cox
Ett fulladdat batteri håller vilospänningen ca 12,7 volt. Vilospänningen skall mätas minimum 30 minuter efter det att eventuella förbrukare stängts av. Tycker att det verkar peka åt ett kasst batteri för din del.
Användarvisningsbild
av Bosse78
Fast om generatorn inte laddar som den ska är det ju inte konstigt att det är dåligt med kräm i batteriet.
av ChristerN
Fast om batteriet bara håller 10,9 V och det har varit så ett tag är det dags att byta det också...
Felkodläsare: Foxwell NT710

Är det någon med XC60 som testat NT710?[…]

Minirecension av kina DICE

Vem vill köpa kinesiskt skit?

Felet löst, beskrivning i första inl&aum[…]

V90 läggs ner.

På "bygg-sidan" kostar Passat T[…]