- tis 30 okt 2012, 21:58
#695459
Nuvarande börjar närma sig 22k så jag har lite smått börjat kika runt efter något annat men vet inte riktigt vad som är värt att satsa på.
Är inne på V50 D3 Classic Momentum MY12 eller D4 med automat men måste förstås utforska V70 också.
Skulle helst vilja ha en XC60/XC70II 2,4D/D3 eller D5 AWD alternativt en V70II D5 AWD och då MY10 eller nyare för att komma åt dubbelturbon men tycker de blir lite väl dyra, verkar vara från 270k och uppåt som gäller allra helst då jag inte vill ha alltför mycket mil på mätaren. Gamla D5:an är förstås en bra motor men är törstigare och dyrare i skatt så undviker helst den.
Ett alternativ är förstås V70II 2,4D MY10, alltså den med 175hk. Många verkar nöjda med både prestanda och förbrukning med just den motorn och sen finns ju även Polestar. Hur är automaten med den motorn?
Hur är V70II D3, funkar det bra med 2-litersfemman i den bilen?
Har åkt V40 och trivdes bra med den storleken samtidigt som det är ganska skönt att ha lite plats kvar i bagageutrymmet efter att man hinkat in hundburen i V70n. V70II känns som att det är lite mera bil än V50 men V50 är fortfarande en väldigt trevlig bil så är ingen direkt deal breaker.
Kör 4-5000mil om året, hade det inte varit för det hade en 2,5FT legat nära till hands men de är för törstiga. 1,6D/Drive känns ganska ointressanta också, lite för klena för den bilen och gillar inte riktigt gången i motorn heller.
Har förresten V70-dieslarna samma dumma funktion som V50 D2/3/4 med manuell låda har där man måste trycka ner kopplingen okristligt långt för att ens kunna starta bilen?
Nån som har några inputs eller andra förslag? :)
Ett alternativ är förstås att vänta till efter vintern och se vad som händer på begagnatmarknaden.
Är inne på V50 D3 Classic Momentum MY12 eller D4 med automat men måste förstås utforska V70 också.
Skulle helst vilja ha en XC60/XC70II 2,4D/D3 eller D5 AWD alternativt en V70II D5 AWD och då MY10 eller nyare för att komma åt dubbelturbon men tycker de blir lite väl dyra, verkar vara från 270k och uppåt som gäller allra helst då jag inte vill ha alltför mycket mil på mätaren. Gamla D5:an är förstås en bra motor men är törstigare och dyrare i skatt så undviker helst den.
Ett alternativ är förstås V70II 2,4D MY10, alltså den med 175hk. Många verkar nöjda med både prestanda och förbrukning med just den motorn och sen finns ju även Polestar. Hur är automaten med den motorn?
Hur är V70II D3, funkar det bra med 2-litersfemman i den bilen?
Har åkt V40 och trivdes bra med den storleken samtidigt som det är ganska skönt att ha lite plats kvar i bagageutrymmet efter att man hinkat in hundburen i V70n. V70II känns som att det är lite mera bil än V50 men V50 är fortfarande en väldigt trevlig bil så är ingen direkt deal breaker.
Kör 4-5000mil om året, hade det inte varit för det hade en 2,5FT legat nära till hands men de är för törstiga. 1,6D/Drive känns ganska ointressanta också, lite för klena för den bilen och gillar inte riktigt gången i motorn heller.
Har förresten V70-dieslarna samma dumma funktion som V50 D2/3/4 med manuell låda har där man måste trycka ner kopplingen okristligt långt för att ens kunna starta bilen?
Nån som har några inputs eller andra förslag? :)
Ett alternativ är förstås att vänta till efter vintern och se vad som händer på begagnatmarknaden.