Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av smygaren
Hejsan!

När det gäller City Safety generation 2 på V70 from 2012, vilka funktioner finns i den?
När har man 5 och när har man 7"?
Kan man uppdatera i efterhand med GPS till skärmen? Hur gör man i så fall!

Tackar på förhand!
/Smygaren
Användarvisningsbild
av Funk
City Safety i generation 2 är väl möjligen det som är den nyaste versionen från My-13 där man kan köra lite snabbare än tidigare och dra nytta av systemet, annars känner jag inte till den beteckningen över huvudtaget..

Skärmen har absolut inget med City Safety att göra, så jag antar att du menar vad som gäller för att uppdatera till RTI i största allmänhet.. Det krävs att bilen har RTI-förberedelse från fabrik, har man det så kan man uppdatera. Det görs på lite olika sätt beroende på vad man redan har i bilen, men en fingervisning kan du få här:
http://accessories.volvocars.com/Access ... -3/NOTHING

/Thomas
Användarvisningsbild
av smygaren
Hej! Du har helt rätt jag menar vad det finns för roliga funktioner i displayen (5 eller 7"). Men då måste man alltså ha RTI från fabrik för att kunna få Navigatorn i bilen.
Användarvisningsbild
av Funk
RTI är Volvospråk för navigation (Road Traffic Information). Och med RTI-förberedd menas att kablage och liknande är draget i bilen även om den leveras utan RTI, detta för att tillåta montering efteråt. Roliga funktioner..tja knappast något utöver de uppenbara kontrollerna..om man inte har multimediapaket av något slag.

/Thomas
Användarvisningsbild
av apersson850
Om bilen exempelvis har Volvo On Call kan man komplettera med navigation, för Volvo On Call innebär bland annat att det redan finns GPS och tillhörande antenn i bilen (i hajfenan på taket).
Saknas VOC finns det alltså så kallad RTI-förberedelse, där motsvarande utrustning ligger i bilen, egentligen till ingen nytta, utan bara väntar på att få en navigator inmonterad i bilen.

För övrigt samlar displayen i Sensus ihop diverse inställningar och indikeringar, som tidigare var utspridda på fler ställen och/eller reglage i bilen.
Värme i kupén laddhybrid

Om man endast får varmluft in i kupén[…]

Vårda v90 2025

Sådana skador är vanligt förekomma[…]

Optimering

har labbat med boxar förr i tiden och kan s&a[…]

Byte kylare S60 2.4T automat

Hej! Jag och sonen håller på att byta […]