Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej

Har Volvo S80 2010 D5 med driver support.

Idag när jag startade bilen märkte jag att den streckade delen (på hastighetstavlan) som man använder för att bestämma avståndet till bilen framför blinkade konstigt till och från.

Kolla gärna klippet som jag laddade upp:

Är det någon som känner igen detta, är det något felmeddelande? Jag hann inte testa om Driver supporten fungerade. Är det någon som varit med om detta tidigare?

Dela med er gärna
MartinS skrev:Märkligt, det har jag aldrig sett. Gick det att ändra avståndet?

/Martin
Det går att ställa in avstånd, däremot har jag inte testat den när jag kör. Observera att detta händer när jag står stilla, då ska den inte blinka ska ha en fast sken där man ser hur många streck det är man har valt.
Johannnes skrev:

/Martin
Det går att ställa in avstånd, däremot har jag inte testat den när jag kör. Observera att detta händer när jag står stilla, då ska den inte blinka ska ha en fast sken där man ser hur många streck det är man har valt.
Japp, jag vet precis hur den fungerar. Känns spontant som att "glappet" endast är för visningen. Jag tror säkert den fungerar som den skall.

/Martin
MartinS skrev:
Johannnes skrev:

/Martin
Japp, jag vet precis hur den fungerar. Känns spontant som att "glappet" endast är för visningen. Jag tror säkert den fungerar som den skall.

/Martin
Det tror jag med att den skall funka, men varför skall den blinka med ojämn tackt på tavlan? Hade den blinkat med någon speciell tackt, typ 3 blinkningar och paus, då hade det varit kanske någon fel kod, men förstår man inte varför!!!
Något är fel, den skall aldrig blinka.

Det vore intressant att läsa ut felkoder, antagligen kommer den klaga på någon kommunikation mellan några enheter.

/Martin
MartinS skrev:Något är fel, den skall aldrig blinka.

Det vore intressant att läsa ut felkoder, antagligen kommer den klaga på någon kommunikation mellan några enheter.

/Martin
Ringde Volvo kundsupport, det var inget som dem visste om/har sätt tidigare. Dem rekommenderade mig också att läsa ut felkoder. Ska svänga förbi volvoverkstad för att se vad som kan läsas ut.

/Johannes
Vårda v90 2025

Underredsbehandling (och självklart hå[…]

"omlackering av bilens tak och riktning av f&[…]

Värme i kupén laddhybrid

Om man endast får varmluft in i kupén[…]

Optimering

har labbat med boxar förr i tiden och kan s&a[…]