Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Momentum
Nu och då - Ibland flera gånger under samma färd - Ibland bara någon enstaka gång under samma färd - ibland inte alls

Det här är svårt att beskriva..... men gör ett försök
Ett tydligt ljud av något som låter som ett spjäll som stänger, med ett ganska högt distinkt "flapp" ljud - känns om det är framför föraren, men det kan vara fel
Ibland verkar det som om en kraftig sväng även kan framkalla detta ljud, har även hänt då bilen står stilla, samt även under färd

Har provat att trycka på "alla" knappar för att ändra luftflödet, men då hörs inget ljud

Detta har kommit med tiden, hördes inget i börjar då bilen var ny

Blir inte klok på detta, och har svårt att framkalla det på verkstan

Någon som har någon idé
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Detta är normalt. Iaf har jag haft det på tre bilar i rad. När bilen är kall styr den luftflödet annorlunda mot när motorn är varm. Ett tydligt "flapp" hörs. Har för mig jag får samma när man aktiverar/avaktiverar defroster.

Jag har också varit med om när detta inte fungerat vilket resulterade i att jag fick enorma problem med avfuktningen då den inte styrde luften från AC:n rätt och rutorna immade igen.

I veckan har besiktning bokats, blev hos Besikta f[…]

AC problem V70 2016 D3

Teoretiskt sett kanske CEM kan känna av att d[…]

Jag är ledsen, men din argumentation g&arin[…]

Går det stänga av denna permanent? Har […]