Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dst02
Kolla med mr cap eller liknande först! De gjorde Jag när sambon dratt bilen längs en stålprofil som stack ut i garaget. Verkstan e duktiga på att dömma ut lackskador å begära omlackering å de vill man helst klara sig utan. Mina repor va ungefär lika långa men kanske inte lika djupa men reultatet blev perfekt, 240,- dessutom kostade de :D
av mattish
Jag sållar mig till gänget som säger att låta en recondfirma testa förvandla bort den repan. Alternativet är att fylla repan och polera den till osynlighet. Det är inte alltid det går, men jag har lyckats några gånger ;)
av Droopy
Polera fungerar inte på en repa som gått ner i grundfärgen ( vilket det ser ut som på bilden ) saknas det färg kommer den inte fram vid en polering på en klarlackerad bil. Fylla, våtslipa och polera kan funka, men då ska de som utför jobbet veta vad de håller på med och på en så pass ny bil skulle jag definitivt valt att lackera om hela dörren.

Men huvudsaken är att ägaren av bilen blir nöjd oavsett vilken metod han väljer, hoppas det löser sig smidigt.
Användarvisningsbild
av Knuten
Som Droopy skrev nu sist och som jag nästan trodde själv är repan för djup för att polera och Ditec-centret rekomenderade direkt omlack.
Det blev inte direkt bättre av att min granne upptäckte ett kors, ca 7x7 cm. inristad vid höger baklyse ungefär. Då känns de rätt solklart att de är ren skadegörelse med vilja.
Polisanmälde samt bokade tid för skadebesiktning på Bilia Segeltorp, de fungerade kanon sist jag va där i vintras när jag blev av med grill och backspegelkåpor så jag hoppas de kan lösa sig smidigt denna gången också.
Bifogar en till bild på eländet..

Bild
av Droopy
Det där är inga problem att få ut på försäkringen, det klassas ju direkt som skada orsakad av tredje part, trist som fasiken bara att folk måste göra ren sabotage på andras egendom av en eller annan konstig anledning.
Användarvisningsbild
av Knuten
Droopy skrev:Det där är inga problem att få ut på försäkringen, det klassas ju direkt som skada orsakad av tredje part, trist som fasiken bara att folk måste göra ren sabotage på andras egendom av en eller annan konstig anledning.
Jo precis, hade de varit t.ex. en väska som dragits emot skulle jag ha ytterst lite, lite lättare att acceptera men de här är helt meningslöst.
av mattish
Nej det där är bara till att göra som du gjort. Fyf*n för folk som håller på med sånt här..

Kompisen bodde längs med en gata som ledde till stans enda nöjesställen och det var tillslut inte lönt att ansöka om reperation, för det slutade aldrig att bli repor på den bilen..

I veckan har besiktning bokats, blev hos Besikta f[…]

AC problem V70 2016 D3

Teoretiskt sett kanske CEM kan känna av att d[…]

Jag är ledsen, men din argumentation g&arin[…]

Går det stänga av denna permanent? Har […]