Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Guligan
Ser att du valt Caspian, snygg blå färg. Till den passar de "kromade" railsen riktigt bra. (Som ju ingår i Summum)
Jag kör Momentum + R-design nu och saknar framförallt el-stolen.
Användarvisningsbild
av Guligan
Sen vad gäller bilpriset så får du kolla upp så rabatterna stämmer mot vad ramavtalet anger. Säljarna har ramavtalsnumrena i säljsystemet så rabatterna brukar oftast följa med rätt bra.
av Peanuts
Vi har ju 9% på bilen via ramavtalet och 10% på tillbehör. Tror ni att man kan få säljaren att lägga på någon procent eller två utöver ramavtalet?
Användarvisningsbild
av Guligan
Tanken med ramavtalen är att det skall bli "rätt pris direkt". Säljaren och köparen spar diskussion och tidsspillan. Rabattsatserna finns programmerade i säljstödssystemet, och styr ersättningen som ÅF får från generalagenten.

Sen brukar det ändå finnas lite utrymme kvar, speciellt det som eftermonteras. Kanske du kan få ett bättre pris på din dragkrok/vinterhjul. Fick du förresten 9% i rabatt på en T4F? Har för mig att den är nettoprissatt.
av Peanuts
Nu lutar det åt att jag ska beställa snart, har bett chefen kolla på offerten jag fått och blir det grönt ljus där så kör jag. Till slut blev det följande konfiguration:

T4F Summum manuell
Dynamic läder
Svart metallic
Teknikpaket
Fast drag
Stänkskydd fram och bak
Tonade rutor 5st

I veckan har besiktning bokats, blev hos Besikta f[…]

AC problem V70 2016 D3

Teoretiskt sett kanske CEM kan känna av att d[…]

Jag är ledsen, men din argumentation g&arin[…]

Går det stänga av denna permanent? Har […]