Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Guligan
Sant. Men på det emotionellta planet verkar det sitta hårt inne att gå (i allafall direkt) till Volvo. Ett konkret exempel är min granne som alltid haft nya Saabar. Han har hyllat framhjulsdriften, rymligheten, etanolmotorn m.m. hos sin senaste 95 kombi. Nu står där en BMW 520d Touring på gården...
av Linqid
Vi hade länge en av varje svensk. Sen tidigt 90-tal har det passerat sex nya Volvo och lika många Saab (och ett par Opel där mellan - men de glömmer man fort! :D ). Jag kan inte riktigt beskriva varför, men Saab är speciella bilar som väcker en och annan känsla till liv. Volvon må vara bra på många sätt och förnuftig på alla dess vis, men nog lockar en Saab mer på det emotionella planet! När det var dags att byta våran senaste, en 9-3 TTiD -09, övervägde vi ett tag en V60 men insåg rätt snabbt att en till Volvo på uppfarten hade blivit alldeles för grått och trist. Det blev en BMW istället, vilket vi inte ångrar en sekund! Lika lite ångrar vi den nya V70:n, de båda har sina fördelar och nackdelar.
av hoberg
Japanskt, BMW etc... Man är ju ärligt talat inte speciellt rationell när det gäller bilval. Japanskt - nej aldrig, hellre då volvo. BMW typ - fy satan vad brackigt, dyrt dessutom och grannen har ju det. Volvo - uuugh, inte V70... men kanske XC70, lite udda, ganska bra? Varför inte?

Att lämna Saab känns trots allt lite skönt. Jag själv målar in mig i hörn när det gäller bilar, nu blir det lite nytt. Men bara lite. Svenskt trots allt.

Ska bli kul. Kommer dela med mig om vad jag tycker.

Saab är dock fortfarande favoritbilen.

I veckan har besiktning bokats, blev hos Besikta f[…]

AC problem V70 2016 D3

Teoretiskt sett kanske CEM kan känna av att d[…]

Jag är ledsen, men din argumentation g&arin[…]

Går det stänga av denna permanent? Har […]