Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perhall
#677376
LOTEZ skrev:Bara stå på dig! Jag tjata och tjata.
Till slut sa jag till dom att jag tar hyrbil och ni ringer mig när bilen fungerar som den ska. Sista ggn den va inne ringde plöstligt verkstadschef och beklaga sig. Bokade möte dagen efter där jag, han och säljaren satt ner och räkna vart vi hamna. Fick helt ok (bara milavdrag)

Åkte fler hyrbilsmil än i min egen. Jag kontaktade även Volvo GBG då jag misstänkte fuffens... Jag lämnade bilen 07:00 varje gång och dom ringde 15:55 och sa att bilen var klar. Visade sig att dom fakturerade garantikontot 8h varje gång :) SVIN!
Sen klagar de på att de får dåligt betalt för garantirepareationer!!!
de fårvisserligen rabatt Volvo men det blir nog ändå en bra affär för återförsäljaren..
PH
av dst02
#677423
LOTEZ skrev:Bara stå på dig! Jag tjata och tjata.
Till slut sa jag till dom att jag tar hyrbil och ni ringer mig när bilen fungerar som den ska. Sista ggn den va inne ringde plöstligt verkstadschef och beklaga sig. Bokade möte dagen efter där jag, han och säljaren satt ner och räkna vart vi hamna. Fick helt ok (bara milavdrag)

Åkte fler hyrbilsmil än i min egen. Jag kontaktade även Volvo GBG då jag misstänkte fuffens... Jag lämnade bilen 07:00 varje gång och dom ringde 15:55 och sa att bilen var klar. Visade sig att dom fakturerade garantikontot 8h varje gång :) SVIN!

Stön, Jag får väl va stenhård så får vi se hur långt Jag kommer. :)
av Steff 99
#677444
Jag kan lova att det inte hjälper att spy galla över fel på på bilen i forumet, snarare tvärt om om man vill ha ett posetivt resultat om ev återtag/köp.
Vad som behövs är dokumentation om när bilen stått på verkstad och varför, vad som åtgärdades och vad som inte åtgärdats, räkna också att det kommer att vara avdrag för brukande, ofta så används konsumentsverkets normer
Det gäller att vara väl påläst och visa att man själv varit aktiv att påtalat felen och att ÅF har haft möjlighet att åtgärda dessa.
Användarvisningsbild
av paso
#677453
stefan.li skrev:Min garanti går snart ut och jag undrar om det finns nåt som jag borde fixa innan. Jag är supernöjd med bilen men tänkte kolla om det finns småfel som jag kanske inte reagerat på som man ska passa på att få fixade.

Det jag kommit på hittils är:

1 "glappande" baklucka (har eltejp runt bygeln nu för att den sak vara tyst)
2 Dåligt tryck i spolarmunstycken (vid hastigheter från 50 km/h så sputar det endast längst ner på rutan)
Har fått dessa två småfel fixade på min MY11 utan problem i samband med andra åtgärder (service och byte av vindruta)
Bakluckan justerades och alla gummiprylar och låsbygeln smordes, har funkat bra i 4 månader/1000 mil. Spolarmunstycken byttes till sådana med 2 strålar istället för duschtypen.
Med den öppningen som åf ger med att kontakta innan så vill de säkert åtgärda det som är relevant, vilket de två "småfelen " är.
av dst02
#677604
Steff 99 skrev:Jag kan lova att det inte hjälper att spy galla över fel på på bilen i forumet, snarare tvärt om om man vill ha ett posetivt resultat om ev återtag/köp.
Vad som behövs är dokumentation om när bilen stått på verkstad och varför, vad som åtgärdades och vad som inte åtgärdats, räkna också att det kommer att vara avdrag för brukande, ofta så används konsumentsverkets normer
Det gäller att vara väl påläst och visa att man själv varit aktiv att påtalat felen och att ÅF har haft möjlighet att åtgärda dessa.
Ja jag har kollat lite vad KO säger och vad som gäller, tyvärr e de ju ett rätt stort avdrag på de man kört. All historik finns ju skriven på nätet på volvos hemsida och sådär så de ska nog lösa sig :) .

I veckan har besiktning bokats, blev hos Besikta f[…]

AC problem V70 2016 D3

Teoretiskt sett kanske CEM kan känna av att d[…]

Jag är ledsen, men din argumentation g&arin[…]

Går det stänga av denna permanent? Har […]