Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av slangen68
Ska till fjällen å fiska en vecka. Tänkte sova i bilen några nätter. Låser man bilen inneifrån, går larmet i gång av rörelsesensorerna då?
av Jimpen89
poseidon skrev:Du kan stänga av det i någon meny, typ "nedsatt skydd" under bilinställningar.
Men om man låser bilen med knappen i förar- eller passagerardörren aktiveras väl inte larmet? Där skulle jag låsa iaf om jag skulle sova i bilen
Senast redigerad av 1 Jimpen89, redigerad totalt 0 gånger.
av Krakus
Bra liggunderlag x2! Samt en svag, 12v fläkt för att montera mot rutan. Den är underbar! Bara den är inte för kraftig. O inte tömmer batterien under natten. Samt finkornig nät till rutorna. Mot mygg och annat otyg. Samt 2 lampor. En stark och en mycket svag till natten. Silvertejp och svarta säckar ifall du behöver sova lite längre! Själv hatade jag solen på dagen! Vi brukade fiska 03.00- 08.00. Sen ville man sova till 12. Både solen som den fuktiga luften gjorde oss sura.
av slangen68
Krakus skrev:Bra liggunderlag x2! Samt en svag, 12v fläkt för att montera mot rutan. Den är underbar! Bara den är inte för kraftig. O inte tömmer batterien under natten. Samt finkornig nät till rutorna. Mot mygg och annat otyg. Samt 2 lampor. En stark och en mycket svag till natten. Silvertejp och svarta säckar ifall du behöver sova lite längre! Själv hatade jag solen på dagen! Vi brukade fiska 03.00- 08.00. Sen ville man sova till 12. Både solen som den fuktiga luften gjorde oss sura.
Tack för tipsen :-)
av slangen68
Jimpen89 skrev:
poseidon skrev:Du kan stänga av det i någon meny, typ "nedsatt skydd" under bilinställningar.
Men om man låter bilen med knappen i förar- eller passagerardörren aktiveras väl inte larmet? Där skulle jag låsa iaf om jag skulle sova i bilen
Om man låter nyckeln sitta i när man låser, borde funka...
av Cox
In i menyn ställ in nedsatt skydd, jag vet pga av att jag har hund och använder denna funktion dagligen.
När detta är gjort är det bara att låsa bilen och larmet kommer inte att gå igång.
av slangen68
Cox skrev:In i menyn ställ in nedsatt skydd, jag vet pga av att jag har hund och använder denna funktion dagligen.
När detta är gjort är det bara att låsa bilen och larmet kommer inte att gå igång.
Tackar :-)
av JHg
Skitfiske på Er! :wink:

Ja , det är enkelt att jobba med vänster[…]

Värme i kupén laddhybrid

Nu var det lite höstkyligt imorse 8 grader. H[…]

Läser av med Icarsoft cr Max och Biltemas kod[…]

När lampan för låg nivå t&au[…]