Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av toksmurfen
Hej,

Funderar på att byta in min XC90 V8 Sport mot en XC70 D3 AWD Ocean Race, så nu undrar jag om det är nån som har nån idé vad Ocean Race innebär jämfört med Summum och Momentum?

Förut hade ju Volvo en bra PDF för varje årsmodell vad varje paket innehöll men jag hittar ingen för denna årsmodell, nån snäll själ som kan hjälpa mig det?
av dst02
Är inte ocean race någon designserie med speciallack,specialläder med ocean race emblem i sätena,egna sömmar och tygmattor i ocean race design osv som säljs ihop med momentum å summun? De är min uppfattning.
av Linqid
Som innehavare av en Ocean Race MY12 vågar jag mig på att försöka ge dig ett komplett svar.

OR baseras på Momentum, och innehåller alltså allt vitalt som aktiva xenonljus, HP-stereo med blåtand och parkerings- och regnsensorer. Utöver det har du ju givetvis även all utrustning som ingår i Kinetic, ex larm (kanske standard numera?) och eluppvärmt baksäte.

Pratar vi ren utrustning tillkommer dessutom läderklädsel (en riktig trevlig sådan med härligt grova, fina sömmar!), unika 17/18"-fälgar, metallic (Electric Silver eller Ocean Blue) och diverse krims-krams i form av loggor, mattor, speciellt insynsskydd och OR-välkomstskärm. Standard är dessutom "Summum-look" med kromade fönsterlister och alu-rails. Överlag känns vår MY12 Ocean Race betydligt lyxigare än den -09 Momentum vi hade innan! :-)-)

Ska man hårddra det är det en Summum utan elstol och infällbara backspeglar...
av Mccartney
Linqid skrev:Som innehavare av en Ocean Race MY12 vågar jag mig på att försöka ge dig ett komplett svar.

OR baseras på Momentum, och innehåller alltså allt vitalt som aktiva xenonljus, HP-stereo med blåtand och parkerings- och regnsensorer. Utöver det har du ju givetvis även all utrustning som ingår i Kinetic, ex larm (kanske standard numera?) och eluppvärmt baksäte.

Pratar vi ren utrustning tillkommer dessutom läderklädsel (en riktig trevlig sådan med härligt grova, fina sömmar!), unika 17/18"-fälgar, metallic (Electric Silver eller Ocean Blue) och diverse krims-krams i form av loggor, mattor, speciellt insynsskydd och OR-välkomstskärm. Standard är dessutom "Summum-look" med kromade fönsterlister och alu-rails. Överlag känns vår MY12 Ocean Race betydligt lyxigare än den -09 Momentum vi hade innan! :-)-)

Ska man hårddra det är det en Summum utan elstol och infällbara backspeglar...
Jag fick en flaskavin o ocean race väska till min MY12 OR:)

Ja , det är enkelt att jobba med vänster[…]

Värme i kupén laddhybrid

Nu var det lite höstkyligt imorse 8 grader. H[…]

Läser av med Icarsoft cr Max och Biltemas kod[…]

När lampan för låg nivå t&au[…]