Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av gooose
Denna marknads undersökning utförs i Volvohandeln av ett företag som Volvo anlitar alltså inget som enskilda handlaren själv gör(kanske finns dom som gör detta oxo)

Varje gång din bil är inlämnad så genereras ett AO nr som det slumpvis skickas ut en undersökning på
Jag fick en på min egna bil en gång då jag beställde en nyckel till bilen mao inget arbete endast matrial

Att återförsäljaren själv skulle kunna bestämma när denna undersökning skall gå ut är inte troligt Då dom inte styr över detta

//Gooose
av perhall
Nej, åf får göra extraundesrökningar vilket är ovanligt men kan förekomma

Bakluckeproblemet har jag faktiskt aldrig haft på 3 V70II, men har kolleger som håller på att bryta ihop pga bakluckorna

Generellt håller jag inte svenska ams ägarundersökningar högt. Tunna underlag, mycket subjektiva åsikter och en tydlig preferens för Audi-BMW-Merca... både TV och ViB gör bättre undersökningar.
PH
Användarvisningsbild
av V9097
V70Fredrik skrev:Hej!

Lite ot kanske men är det någon som vet vad fälgarna heter som sitter på bilen i artikeln?
Dom heter "Magni" och är i dimension 8x18"

I övrigt intressant läsning i denna tråd, eftersom V70 eller xc70 antagligen är min nästa bil. Låter som jag ska hålla mig borta från Bilia och Fordmotorerna.
av perhall
Det var ju ännu värre förr på märkesverkstäderna, minns verkstadstester på 80-talet när de inte ens bytte olja utan bara fyllde på... Rejmes t ex är klart bättre och billigare än för 10 år sen./PH

Lite väl sent svar men löste du probleme[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och in[…]

DRL problem

Tack för svar då har jag en del jobb fr[…]

Det ser ut som att vad jag letar efter är ant[…]