Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JimmyK
hollan skrev:kollade upp bilen i dag och den har ej varit reggad på volvo senaste service var 30000mil motorn mycket riktigt bytad på 20000mil och i dag hade den rullat 37000? för då är det dax med kamrem 20000+18000=38000mil utrustad med taxipaket sedan ny och har blivit taxi servad från ny till 2011 och även om det skulle vara som han säger att volvo har haft bilen så tror jag inte mycket på att dom skulle behålla den i 4år max 2år brukar dom behålla bilarna innan volvobil säljer dom och denna bilen har killen som äger den nu köpt direkt av första ägaren och det stämmer inte heller om det skulle varit volvos bil för alla volvo bilar byter ägare till volvobil innan dom säljs och mej veterligen så kan man som privat person inte handla av dom utan dom slussas ut till div åf
Slår jag bilen i bilregistret så är den såld av bra bil i Gbg som ny och köptes då av http://www.pmlogistik.se/?page=omoss som ägt den till 2011-09 då Bengt köpt den som nu säljer den.

Kan vara så att PM Logistik AB kör för Volvo men det är inget av Volvo ägt bolag om nu det har någon betydelse för värdet på bilen?
Användarvisningsbild
av kave
Köp inte skräpet, oavsett vem som kört eller ägt bilen så har den gått alldeles för långt.
av perhall
Vad är poängen med att köpa en bil som gått 37 för 150 före prut om du kan få en som gått 19 för 170 före prut..? Jag tycker också du ska kolla efter en annan bil. Men du verkar ha fastnat för den här:)/PH
Användarvisningsbild
av Guligan
perhall skrev:"diminutiv" - detta högskoleprovsord har jag aldrig sett någon använda förut:)
Haha, i praktiken en synonym till diskret, men det hade jag ju redan skrivit...
Vissa motorjournalister brukar använda diminutiv, annars har du rätt i det där med högskoleprovsord 8)
av superapan
Det blev i stället en 2009 V70 D5 AWD man momentum med 16400 mil för 147.000 kr...med vettig historik ;). Stort tack i vilket fall!
av llesrof
I princip samma sak som en XC70 minus plastdetaljer och högre markfrigång. Jag kan inte riktigt förstå varför XC70 skall vara så mycket dyrare än en vanlig V70 AWD?
av Andis
llesrof skrev:I princip samma sak som en XC70 minus plastdetaljer och högre markfrigång. Jag kan inte riktigt förstå varför XC70 skall vara så mycket dyrare än en vanlig V70 AWD?
Ja lustigt vad små detaljer kan dra upp saker i värde. För det är ju nästan samma bil.
Användarvisningsbild
av Guligan
V70XC/XC70 har haft riktigt bra andrahandsvärde sedan bilen lanserades så det resonemanget stämmer.
Som ett exempel: Leasingbolag som garanterar restvärden lämnar Volvos högsta procentuella restvärde just på XC70 D3/D5. T6:an har en lite tuffare värdeminskning.

[/quote] Är denna https://www.amazon.se/dp/B0[…]

Främre bussningar bakvagn V60?

Någon som köpt satsen, och har Art.nr?

Volvo 740 fördelare

Du kan ju till och med ha kvar fördelaren ist[…]

p-sim (mini sim) surf xc40

Bump! har du funderat på tex. Vimla eller[…]