Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Grannen lämnade jag in bilen på Volvo i S-tälje,visst inget snack ny dörr osv ,men tyvärr så är det ngt elfel på bilen......dom fick många felkoder tydligen men rekommenderade att lämnar in bilen på felsökning,hehehehe tänkte jag ,att lämna in bilen på Bilia för felsökning utan fast pris,kan ju kosta mer än bilen är värd:Så jag skulle vilja få tips om hur göra tex vilka delar man kan byta ut dvs som slits sas........bilen har snart gått 30000 mil så..........
Jag lär väl få papper som visar felkoder osv skumt att det blev så här efter krocken ,nån som vet om bilia måste bevisa att det inte beror sig på smällen dvs att geannen körde in i min parkerade bil?
tacksam för råd
Johan
Fick du inte dörren bytt av Bilia? De brukar vara snabba på att fixa försäkringsskador med allt som hör till. Nu är det ju inte ens du som skall stå för självrisken. Jag fick 4-hjulsinställning efter att bilen vandaliserats (förar- och passagerardörr insparkade). Så länge felkoderna har med sido-airbag eller liknande att göra borde det fixa sig lätt genom försäkringen, värre är det om det är något motorfel och bilen är krockad i sidan.
Jo jag hämtade bilen med ny dörr idag det verkar dock som om dom inte tänker åtgärda felkoderna ang krocksensornerna dock visar dom felsignaler på vänster sida.
låssytemet funkar dock inte i den utbytta dörren tänker nog be Lf se över det hela för att få rätt,bilen drar åt höger efter smällen,på bilia menar dom att det inte beror på smällen av grannens gamla v70............
Tänker dock kräva att dom fixar en 4 hjulsinställning samt lagar såssystemet,det får Lf och bilia bråka om sisnemellan.
Tack för respons
Johan

[/quote] Är denna https://www.amazon.se/dp/B0[…]

Främre bussningar bakvagn V60?

Någon som köpt satsen, och har Art.nr?

Volvo 740 fördelare

Du kan ju till och med ha kvar fördelaren ist[…]

p-sim (mini sim) surf xc40

Bump! har du funderat på tex. Vimla eller[…]