Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av AndreasGLT
Hejsan.
Köpte i oktober en bil som jag ganska omgående kände att något inte stämmde med(http://jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=56&t=74858). Den var in för felsökning och diverse saker har bytts. I april tröttnade jag igen och fick tag på en herre på lokale volvoverkstan som verkade bry sig lite. Han provkörde den och ifrågasatte i princip verkstans tidigare försök. Nu har jag under sista 6 veckorna spenderat 3 av dem i diverse hyrbilar när min felsökts. Idag fick jag beskedet att de inte finner något fel, jag tog upp att jag då inte vill ha bilen kvar och vi kommer överens om att vi ska lösa det på måndag. Har någon erfarenhet av återköp? Vad kan man förvänta sig. Bilen hade rullat 9300 mil när jag köpte den men nu står mataren på 10300 mil. Hur räknar de av för avverkade mil om de ens gör det. Talade lite flyktigt med en konsumentvägledare som menade att de inte skulle räkna av ifall jag redan strax efter köpet påvisat felet.
Användarvisningsbild
av Guligan
Pratar vi om återköp av en MY08 som rullat över 10000 mil?
Det är R E Bil som är din ÅF antar jag mtp att du bor i Gustavs?
Jo, jag hade kört 1500 mil och sedan i oktober. Bilen jag köpte nu hade gått 1300 mil mer än min men ett år nyare och med mer utrustning. I det stora hela är jag nöjd men det är ju aldrig kul när det krånglar.
av sweborn
Konsumentverket har förslag (MRF instämmer) på att handlaren får göra 0,5% (av köpeskillingen) per månad samt 0,5% per 100 körda mil i avdrag på bilens pris vid återköpet. Kunden får å andra sidan ränta på erlagd köpeskilling, räntan anges som 2% + riksbankens referensränta.

[/quote] Är denna https://www.amazon.se/dp/B0[…]

Främre bussningar bakvagn V60?

Någon som köpt satsen, och har Art.nr?

Volvo 740 fördelare

Du kan ju till och med ha kvar fördelaren ist[…]

p-sim (mini sim) surf xc40

Bump! har du funderat på tex. Vimla eller[…]