Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hmm, på min MY-13 D5 har man infört något extremt irriterande.

Så fort man är på väg att släppa upp kopplingen så auto-gasar motorn på.

Om man tex håller på och fickparkerar, backar till släp, kör i kö eller startar vid rödljus så stör det bara. Och det känns som de sliter på kopplingen i onödan. D5an är ju björnstark i starten så detta är helfel......

Som vanlig är det väl 0.1% av förarna som inte klarar av att koordinera höger och vänsterfot och fått ett tjuvstopp så man har lagt in Auto-gas. Och nu ska vi alla andra lida avdetta....
Mr T skrev:Är inte det ett arv från DrivE-modellen? Där klagade ju många på käringstopp vill jag minnas.
Visst är det så. Och på en svag DrivE kan det väl vara bra kanske... men inte på en urstark D5 diesel.
Mr T skrev: Men alldeles oavsett det - går det verkligen inte att stänga av i menyn?
//Mr T
Har letat men inte hittat något sätt.
Har inte lyckats göra en normal start med någon bil med 1.6d drive dieseln. Antingen kärringstop ellerhackar man sig iväg eller slirar man sönder kopplingen. Men på 2.4d och d5 går det hur smidigt som helst att ta sig iväg så där borde det inte behöva ha denna funktion.
Doffen skrev:har denne funksjonen på min 2.0.D PSA diesel. synes den er helt ok å ha. så mye skal man nå klage på, enten den er feil at den er der eller så er det feil at den ikke er der.

På en 2.0 kanske....

Men inte på en björnstark D5, har inte haft ett tjuvstopp på 7 år och 20.000 mil. Förstår inte hur klantig förare man skulle vara för att lyckas få tjuvstopp på D5an.
Registreringsskyltsbelysning var?

Nu har du fått många bra svar. Annars […]

AC problem V70 2016 D3

Då är det väl bara en felsökn[…]

Jag blev ganska irriterad på den där ch[…]

Volvo 740 fördelare

Det ör inte samma kabedragning. Det skiljer p[…]