Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ak84
Har fått fram via min OBD2 och torque läsare att jag har en felkod P1935 på min V70 2,4d, är det någon som vet vad den betyder?
Användarvisningsbild
av Racetwin2
P1935 Brake Switch/Sensor Signal.

Har du tur är det bara en brytare/givare.
Senast redigerad av 1 Racetwin2, redigerad totalt 0 gånger.
av ak84
Racetwin2 skrev:P1935 Brake Switch/Sensor Signal.

Har du tur är det bara en brutale/givare.
Vad gör denna bromsgivare?
Men om det är ett allvarligt fel borde inte bilen larma då?
av andy78
Låter som bromsljuskontakten.
Det är säkert den som börjar bli dålig, kostar nog inte så mycket på skruvat.se
Användarvisningsbild
av Guru
Kan också vara kalibreringen. Måste tända bromsljuset innan du har ett visst bromstryck i boostern. Lagkrav, bilen får ej bromsa innan bromsljusen tänts.

Har du den "riktiga" koden så är det lättare att säga vad det är.
av ak84
Guru skrev:Kan också vara kalibreringen. Måste tända bromsljuset innan du har ett visst bromstryck i boostern. Lagkrav, bilen får ej bromsa innan bromsljusen tänts.

Har du den "riktiga" koden så är det lättare att säga vad det är.
Jag fick bara P1935 när jag läste av med torque, kan man få fram andra koder med torque?
av GerryE
Skulle även kunna vara en inaktiv felkod som inte är nollställd. Hade en sådan (P1402 EGR-ventil) som Torque fick upp men som inte var aktiv när jag testade på min V70. Att den inte var aktiv visades i VIDA. En nollställning så var den borta.
av ak84
GerryE skrev:Skulle även kunna vara en inaktiv felkod som inte är nollställd. Hade en sådan (P1402 EGR-ventil) som Torque fick upp men som inte var aktiv när jag testade på min V70. Att den inte var aktiv visades i VIDA. En nollställning så var den borta.
Går det att Nollställa med torque? Har inte använt torque så mycket då den är installerad på frugans telefon, har själv iphone.
av GerryE
Ja, med Pro-versionen går det att nollställa felkoder. Pro Kostar 5 Euro, så är inget man direkt blir ruinerad av. Har den installerad på grabbens android då jag idag har en Winmobil.
av ak84
GerryE skrev:Ja, med Pro-versionen går det att nollställa felkoder. Pro Kostar 5 Euro, så är inget man direkt blir ruinerad av. Har den installerad på grabbens android då jag idag har en Winmobil.
Är den versionen jag har, får ta och sno frugans telefon vid tillfälle och testa radera den.

En helt annan fråga den föregående modell av bsr ppc felkodsläsare fungerar väl inte till de nyare modellerna av volvo? Har en sådan liggandes som jag hade till min föra V70
Registreringsskyltsbelysning var?

Nu har du fått många bra svar. Annars […]

AC problem V70 2016 D3

Då är det väl bara en felsökn[…]

Jag blev ganska irriterad på den där ch[…]

Volvo 740 fördelare

Det ör inte samma kabedragning. Det skiljer p[…]