Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av apersson850
kantarell skrev:... hämta bilen hos Volvo i Göteborg för att köra hem den själv (ca 100 mil)...
Det är väl det som är grejen. I Göteborg betraktas la dô som utlänning!
av S80V8AWD
Grattis till bilen! Vi hämtade själva ut vår S80 för cirka en månads sedan just där i Göteborg. Då vi köpte bilen genom "overseas sales" så höll vi ihop med jänkarna den större delen av tiden. Fabriksturen i fabriken var riktigt, riktigt cool!

Det var också lite underhållande att sitta i samma vagn som ett par självutnämnda experter som argumenterade vilt att XC90 var fullkomligt genomgången och baserad på en ny bottenplatta inför MY12!
Senast redigerad av 1 S80V8AWD, redigerad totalt 0 gånger.
av freezingalaskan
Jag var i Göteborg i Maj 09 och åt köttbullar till lunch. Med lunchen så fick jag också en XC70.

Det var en rolig upplevelse att få köra ut bilen för första gången och dra ner över Europa. Volvo skapade ett väldigt bra program med OSD någon gång på femtio-talet, tror jag. Grattis att du fått en chans att hämta ut bilen där du också.

Tyvärr så kan jag se lite försämringar med programmet den senaste tiden. Besparingarna är mindre, och nu så får man även betala lite för flygbiljetterna själv ($300) under "högsäsong" vilket är sommaren.
När jag reste 09 så sparade jag nog ungefär 4 tusen dollar på att välja OSD, plus att jag fick två t/r biljetter till Sverige, två veckors bilförsäkring, en natt hotel i Göteborg, transporter mellan flygplats-hotel-volvofabrik och kunde välja och vraka i option listan utan att behöva välja hela paket. Köttbullelunchen var god den också. Sedan skickade Volvo bilen hela vägen till Alaska där jag hämtade upp den några veckor senare. Kände mig som en kung....verkligen bra jobbat av Volvo. Nu väntar jag på en ny modell av XC90 för att se om det blir av igen om ett par år med en ny resa.

freezingalaskan
Elpriset

Vattenfall, 2023 sänkt till 16A, 2585kr 20[…]

Finns ju inget att spola på en manuell l&ari[…]

Registreringsskyltsbelysning var?

Nu har du fått många bra svar. Annars […]

AC problem V70 2016 D3

Då är det väl bara en felsökn[…]