Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hallå,

Nu när jag skiftade till sommardäck på min V70:a (2010) och tog mig en närmare titt i hjulhusen bak och på undersidan av bilen så såg jag till min förvåning att det var mkt skador på plasten i innerskärmarna, sprickor och hål (troligen efter stensprut) och vidare ut på plastdetaljerna som sitter vidare ut under tröskellådorna där det lossnat stora bitar av plasten. Känns inget roligt på en 2010:a som förvisso rullat 13000 mil. Är det någon som vet om detta är någon känd svag punkt på V70-orna? Eller är det bara på mitt exemplar? Är det något man kan reklamera hos volvo?

//Pincam
Perra83 skrev:Att plasten går sönder beror nog på att du kör rally på steniga grusvägar. Nej men det har jag aldrig hört tidigare eller sett på bilar.
Avslöjad :oops:

Skämt åsido - kan ju vara så, har inte haft den sen ny. Intressant om någon annan upplevt samma sak...
har inte kollat så noga på min 2010 , men köpte senaste aoto motor ( eller vad den heter ) , där var beggagnattest av xc60 , där va ett av standardfelen just spruckna innerskärmar ..... är ju inte helt osanolikt att det är samma fabrik som gjort till V70 II :roll: :roll:

Det finns för- och nackdelar med alla system.[…]

Antar att alla ni som vill ha mekaniska handtag […]

Dubbelmassesvänghjul

Någon som vet huruvida min V70 2.5T B5254T6 […]

Elpriset

Vattenfall, 2020 ………… […]