Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Volvo har helt klart långa livscykler men inte så mycket längre än konkurrenterna.
Merca, BMW, Audi brukar ha 7 år
Peugeot 406 fanns liksom första S40/V50 10 år
Saab 9-5 12 år (specialfall...)
Första S80 8 år
V70N 7 år drygt
Första S60 ca 10 år
... så variera rätt mkt även med Volvo...
PH
Uppgraderad effekt på D3 och D4 MY13 och emblem är vad jag fick höra, om det stämmer ska jag låta vara osagt.

För min del spelar det ingen roll om det blir MY12 el 13 för den dagen jag byter är bilen värd noll och ingenting.

Går från en V70n 2,4T MY02 till dagens T4F MY12 så jag hoppas det blir bra.
Med de få uppgifter som läckt ut verkar MY13 bli ett "mellanår", liksom MY11 och MY09 blev. Jag har all förståelse att man inte går "all in" med nyheter till varje årsmodell. Men man borde ju kunna släppa fram ett ett par tre nya färger, fälgar etc. Kejsarens nya kläder helt enkelt.
Guligan skrev:Med de få uppgifter som läckt ut verkar MY13 bli ett "mellanår", liksom MY11 och MY09 blev. Jag har all förståelse att man inte går "all in" med nyheter till varje årsmodell. Men man borde ju kunna släppa fram ett ett par tre nya färger, fälgar etc. Kejsarens nya kläder helt enkelt.
Nån ny färg borde komma, för det är åtminstone en - den snygga oystergrå - som försvinner:)
Att MY09 inte innebar någon förändring direkt var mer ok, då var modellen ett år gammal, nu är den fem år gammal...
Bra, praktisk och bekväm bil men den kunde se lite mer modern ut på sina ställen...
PH
Motorn tappar kraft och dör.

Ja motorlampan har tänds några gå[…]

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]