Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoB20
Steff 99 skrev:
VolvoB20 skrev:

Är inte en livsstils SUV bil för aktiva fritidsmänniskor gjord för att ta med hunden, eller är det bara i reklambudskapet det funkar... :D Vad är SUV till för att transportera igentligen ?:-/
Du har rätt om alla människor som är aktiva har hund och häst, men varför ha djuren i baksätet ??

Jag fraktar min golfbag... :D
Aha, golfbil. Men ryktet säger att XC60 inte är så snäll mot gräset på green..... :D :D

Bild
av Steff 99
VolvoB20 skrev:
Steff 99 skrev:
VolvoB20 skrev:

Är inte en livsstils SUV bil för aktiva fritidsmänniskor gjord för att ta med hunden, eller är det bara i reklambudskapet det funkar... :D Vad är SUV till för att transportera igentligen ?:-/
Du har rätt om alla människor som är aktiva har hund och häst, men varför ha djuren i baksätet ??

Jag fraktar min golfbag... :D
Aha, golfbil. Men ryktet säger att XC60 inte är så snäll mot gräset på green..... :D :D

Bild
Jag kör med breda 20" då bär det bättre över mjuka golfbanor... :mrgreen:
av Volvoidiot
Steff 99 skrev:Det beror väl om man har bilen som djurtransport eller till att transportera det den är avsedd för.
Jag har aldrig haft problem att lägga in även sådan som är smutsigt i bilen och samtidigt skydda där det behövs.
Men det var tydligen väldigt känsligt att påstå att det inte ser speciellt kul ut.
Visar man bilder också, så är det väl inte så konstigt att det blir reaktioner och ibland inte riktigt de man vill ha.
Kan också vara att vissa tycker om att känna doften av blöt hund och stall i bilen andra har den som putsobjet och bevarar nybilskänslan...
:mrgreen:
För mig som inte har barn att transportera eller massa folk för den delen menar du? Jag tycker att bilen är perfekt att frakta hundar i.

Varför inte både och på det sista du skriver?
av Mccartney
Har inget emot kritik. Jag köpte en xc70 för att den är bättre bil än någon annan när man använder den till tex dra hästtransporter samt ha hundar i. För dem som inte förstår så åker hundarna i bagageutrymmet.

Vi har skydden för att behålla nybilskänslan!!!
av PeterTh
Hej
Jag kör med skyddet i skuffen i min V70-10 (och samma MIM-bur som trådskaparen). Skyddet funkar bra i stort men en nackdel är att en del av skyddet som man lägger ner på tröskeln blir skitig och när man knäpper fast det i uppfällt läge rinner det ner på klädseln på bagagerumsgolvet. Sedan blir klädseln på bakdörren som ligger emot skyddet när dörren är stängd också skitigt med tiden. Bra med skydd men helt perfekt är det inte.

Peter
av Mccartney
PeterTh skrev:Hej
Jag kör med skyddet i skuffen i min V70-10 (och samma MIM-bur som trådskaparen). Skyddet funkar bra i stort men en nackdel är att en del av skyddet som man lägger ner på tröskeln blir skitig och när man knäpper fast det i uppfällt läge rinner det ner på klädseln på bagagerumsgolvet. Sedan blir klädseln på bakdörren som ligger emot skyddet när dörren är stängd också skitigt med tiden. Bra med skydd men helt perfekt är det inte.

Peter
Smuts på backluckan blir det, man skonar bakrekofångaren repor det tycker jag är bra.

Inte att rekkomendera! "Läppen" vil[…]

Menar du styrtappen? Har ALDRIG lyckats slita av […]

Byte inre styrled

Med värme och multispray var inre och yttre b[…]

Hjälp att hitta delnummer

Löste det till slut. Krångligt och tr&a[…]