Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Zephy
Hallå!

Köpte min första nya volvo-bil i fredags och hoppas att jag har gjort ett bra val!
Det blev en V70 D3 Momentum silver metallic med HGV-paket 1 och uppgraderad ljudsystem till High Performance Multi Media.
Sen blev det även gummimattor runt om, takvinge, motorvärmare (el) och kupéuttag.
Är det något man bör tänka på när bilen är ny? Problem? Har suttit och läst igenom hela forumet nästan men det skadar ju inte att försöka samla all information på ett ställe :D Jag har inte hittat så många trådar om just MY12 så kanske Volvo har fixat en del problem?
Har inte fått bilen ännu utan får vänta 2-3v innan jag får känna nybilsdoften :cry: Lite svårt att sova om nätterna måste jag tillägga...

Jaja, blir tacksam över all information man kan få :)

//Zephy
Användarvisningsbild
av Gurra82
Bara att gratulera, alltid lika roligt att beställa ny bil
av pirro
Efter att själv ha upplevt problem med D3 så skulle jag akta mig för detta motoralternativ.
Har läst runt lite på nätet och det verkar inte bara vara jag som har problem. Den marina varianten av D3 verkar vara ännu sämre. Inte kul när teknikern säger att den är kass också...
av Herkulez
pirro skrev:Efter att själv ha upplevt problem med D3 så skulle jag akta mig för detta motoralternativ.
Har läst runt lite på nätet och det verkar inte bara vara jag som har problem. Den marina varianten av D3 verkar vara ännu sämre. Inte kul när teknikern säger att den är kass också...
Vad är det för fel på D3:an? Aldrig hört om några problem. Därmed inte sagt att det inte är så. Gäller det 2.0 eller 2.5 eller bägge?
av Zephy
pirro skrev:Efter att själv ha upplevt problem med D3 så skulle jag akta mig för detta motoralternativ.
Aj då...Har försökt läsa mig till så mycket information som möjligt och inte hittat desto mer om D3-motorerna....Dock så hitta jag en massa om båtmotorerna, men det kan ju inte vara i närheten av samma sak som i en bil eller har jag fel? De flesta som har köpt D3 här på forumet verkar ju i överlag nöjda?
Användarvisningsbild
av Honke
Min D3 har nu rullat 4600 mil och jag har inte haft några som helst problem, den spinner som en tam katt. Så du kommer säkert bli nöjd med din nya bil.

Själv ångrar jag att jag inte tog D5 istället så nästa gång blir det största dieseln.
C20 D2 Bult till remskiva gått av

Nog inga problem men du behöver värma[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]