Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Cox
Har du garanti kvar på bilen ? om så är fallet och dom inte hittar felet får dom byta spis 2 liter i veckan är ett väsentligt fel
måste jag säga.
av laka14
Cox skrev:Har du garanti kvar på bilen ? om så är fallet och dom inte hittar felet får dom byta spis 2 liter i veckan är ett väsentligt fel
måste jag säga.
Jadå bilen har bara rullat 600mil och jag har garanti kvar och teknikern är jätte bra bara lite drygt att inget fel har hittats. Nu skall den in nästa vecka och då skall toppen lyftas.
Användarvisningsbild
av D5power
Hade som problem på min D5a må07, volvobil i torslanda provtryckte och provtryckte med hittade inget.

Lämnad in bilen igen ny provtryckning, denna gången när bilen var upphissad så råkade meken får kylvätska på sig.
Läckan var nu hittad.
En plastskarv/T-stycke vid värmaren var spräckt. :D
D5power skrev:Hade som problem på min D5a må07, volvobil i torslanda provtryckte och provtryckte med hittade inget.

Lämnad in bilen igen ny provtryckning, denna gången när bilen var upphissad så råkade meken får kylvätska på sig.
Ja, det där med provtryckning är rena skämtet.
av Agneo
Det sitter en kylslang som går på vänstersidan av motorn in strax under turbon där den går på ett vattenrör, i den skarven mellan slang o rör har det vart problem på flera bilar på jobbet med kylvätske läckage!
Det finns en åtgärdspunkt på ett antal bilar där man ska byta ut slangklamman men jag har sett bilar som ligger utanför dessa chassie nummer som ändå läcker trots att dom ska ha bättre klamma!
Man brukar dock kunna se det genom tryckprov men det är ju som sagt inte hundra procentigt!
av laka14
Agneo skrev:Det sitter en kylslang som går på vänstersidan av motorn in strax under turbon där den går på ett vattenrör, i den skarven mellan slang o rör har det vart problem på flera bilar på jobbet med kylvätske läckage!
Det finns en åtgärdspunkt på ett antal bilar där man ska byta ut slangklamman men jag har sett bilar som ligger utanför dessa chassie nummer som ändå läcker trots att dom ska ha bättre klamma!
Man brukar dock kunna se det genom tryckprov men det är ju som sagt inte hundra procentigt!
Tack ska kolla detta imorgon
av ricno
Jag har en V70 D3 -11 med samma besvär. Motorblocket är sprucket så hela motorn byts. Hoppas att din volvoverkstad gör en lika grundlig undersökning av din motor. Som tur är gäller garantin, men jag tror att volvo hade lämnat goodwillgarnti om garantitiden passerat.
Lycka till
C20 D2 Bult till remskiva gått av

Nog inga problem men du behöver värma[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]