Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kantarell
Har beställt en ny XC70 2012 och från "min" Volvo-handlare fått reda på att man inte kan montera stora x-ljus på XC70 fr o m 2012 beroende på något av de "automatiska bromshjälpssystemen". Någon som vet mer om detta stämmer och om det då finns något sätt att kringå problemet?
av pergrein
Har han inte DS-paketet så sitter det inget innanför grillen bara i övre kanten av rutan.

Mvh
Per
av kantarell
Svar på kommentaren från Per: - Det är just den utrustningen som sitter i överkant av rutan som min handlare påstår störs av stora x-ljus som monteras så att dom hamnar inom siktlinjen från överkant av rutan och ner över överkant av motorhuven/fronten.
av kantarell
chanel skrev:De börjar sitt sökområde ca 1m framför bilen, så det tål nog inget som sticker upp över kanten.
Då kanske jag får kapitulera och åka omkring i det eviga mörker som ett liv utan x-ljus innebär.
av pergrein
kantarell skrev:Svar på kommentaren från Per: - Det är just den utrustningen som sitter i överkant av rutan som min handlare påstår störs av stora x-ljus som monteras så att dom hamnar inom siktlinjen från överkant av rutan och ner över överkant av motorhuven/fronten.
Ok, men du kan ju sätta dom som är 175cm och inte dom som är 225cm ?

Mvh
Per
Användarvisningsbild
av paso
Xenonkonvertering av helljuset, monteras i flera fall direkt av åf i samband med av nyleveranser i Norrland.
Enligt uppgift så är lösningen godkänd eller i allafall accepterad av Volvo centralt, så sa man till mig i allafall.
Hur som så lyser det i allafall så man hinner med att se älgen eller renen innan den kliver på huven.
C20 D2 Bult till remskiva gått av

Nog inga problem men du behöver värma[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]