Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Bilen är Volvo V70 D5 136 kW modellår 2008 manual. När bilen börjar rulla i friläge vid tomgång gungning.
Hastighet verkar vara av stor betydelse för det här symtomet. När bilen är att köra 60 km / t och frikast att rulla är tomgång ok. När hastigheten sjunker under 50 km / t visar symtom börjar tomgång 600-900 rpm. När hastigheten sjunker under valsarna 25 km / t på tomgång ändras tillbaka till det normala. Och samma vice versa. Jag började att beräkna lutningen genom att rulla 0 km / t och när hastigheten överstiger 25 km / t på både polka börjar och slutar i 50 km / t. När symtomen är "aktiviteter" som antingen en switch eller trycka bromsen till normal tomgång stabilitet. MAP är värt lite mer än 100 kPa, MAF-normalvärdet.
Måste tyvärr sälla mig till den skara som inte förstår ett dugg av frågeställningen.
Du kan ju alltid försöka beskriva den på nytt? Eller ta hjälp av någon om det är svenskan som är problemet.
För inte ska en sån bagatell som språket hindra någon att fråga här!
ChristerN skrev:Måste tyvärr sälla mig till den skara som inte förstår ett dugg av frågeställningen.
Du kan ju alltid försöka beskriva den på nytt? Eller ta hjälp av någon om det är svenskan som är problemet.
För inte ska en sån bagatell som språket hindra någon att fråga här!
:-)-) :-)-) :-)-)

Vilken härlig inställning!!
I'll try in English. Car engine is not operating normally at a speed of 25 km / h - 50 km / h It moves 600 rpm - 900 rpm. Then the car is in neutral gear. When I press the clutch or I will brake the engine running normal. Fault diagnosis is empty. The car is otherwise normal.

Jag skulle testat så stor som möjligt.

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]

Jag hade samma problem i min C30. Jag plockade is&[…]

Ja det har aldrig varit så mycket lekstuga […]