Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Variosboy skrev:
VolvoB20 skrev: sämre ljus
Vad är det som blivit sämre med det?? Är det inte samma strålkastare på V70II längre?? (Kan inte minnas att jag märkt någon sådan diskussion här på forumet i alla fall?!)
När jag tog ut denna XC70 fanns det två tillval 1, Xenon med rimligt pris som lyser frammåt, 2 Xenon som svänger med ratten till högt pris.

Jag har åkt med de vanliga Xenonen i snart 20.000 mil och är grymt nöjd. De har nu volvo också plockat bort, kvar finns bara de dyra som svänger och hamnar utanför budget.
Steff 99 skrev: annars så får det bli ett billigare märke med de nackdelarna som det för med sig..
Det var ju det hela tråden handlade om, Ska man ta en grymt utrustad Alltrack eller en helren Xc70. Vad är nackdelarna med de olika valen? Jag tycker det är ett svårt val
Enzo skrev:Det är väl inga problem att köra ett år till då och se vad som händer, om du nu trivs med bilen.
Har försökt det då jag trivs grymt bra med bilen, dock blev det tvärstopp då våra avtal inte tillåter det.
VolvoB20 skrev:
Steff 99 skrev: annars så får det bli ett billigare märke med de nackdelarna som det för med sig..
Det var ju det hela tråden handlade om, Ska man ta en grymt utrustad Alltrack eller en helren Xc70. Vad är nackdelarna med de olika valen? Jag tycker det är ett svårt val
Visst handlar tråden om detta, MEN tycker du det är värt att betala en massa pengar för något du inte vill ha, så är det svårt för någon annan än du själv att avgöra detta.
av jpu
Efter tre år i en Passat och nu tre månader i V70 så undrar jag om man inte är lite väl färgad här (låt vara ett Volvoforum men ändå) när man säger att Volvon skulle vara mer premium. Den enda premiumkänslan som i mitt tycke är högre i Volvon är ljudnivån och fjädringen. Stäng en dörr på en V70, en Passat och en BMW eller Audi så förstår vi vad premium är (BMW-Audi) och att Passaten ligger betydligt närmare BMW än vad Volvon gör (i dörrklangen alltså). I mitt tycke är inredningskvalitet, passning och knappkänslan högre i Passaten med, framför allt efter facelift.

Utrymmesmässigt, så är V70 bredare om man ofta har tre i baksätet (men de bör inte vara länge än 175 för att sitta bekvämt med benen), och betydligt bredare i skuffen. Men volymmässigt är den ju faktiskt trängre i kupén och i bagaget.
Sen undrar jag vad är det som får er att tycka att Volvon har högre status? Priset? Sverige är ju nedlusat med V70 o XC70 så jag tror knappast grannen knyter näven i fickan när ni kommer hem...? Måste ju vara forumnörd för att se skillnad på en D5 AWD för 500Tsek och en T4 för 250. Eller en XC70 FWD för 310 mot en D5 AWD för 600tsek.
För några år sen trodde grannen att du fått sparken när man bytte V70'n mot en Passat - den tiden är nog förbi...

Säger inte att Passat är världens bästa bil lika lite som V70 är det men i min bok och med de egenskaper jag värdesätter är Passaten före. Att man dessutom får en smidigare och bättre drivlina, mer utrustning för pengarna gör inte mitt val svårt. Avvaktar dock en egen provkörning av Alltrack innan jag skulle döma ut dess fjädring, låter ju iofs intressant när de kallar det för komfortfjädring…

Mina senaste bilar för att ge perspektiv på mina kommentarer är BMW 5-sedan mellan 03-05, V70n 05-06, BMW 5-touring 06-08, Passat 08-11 och nu V70II. Alla med automat och välutrustade. Är ingen BMW-freak mer tillfälligheter och bra möjligheter då det begav sig. Skulle idag helst ratta en ny A6 eller 5-serie (häpp!) om kostnaden inte hade någon betydelse.

Jag gillar V70'n en bra bil med sina fördelar och nackdelar som passar vår familjesituation, sen hade jag att välja mellan Volvo och Toyota vilket underlättade det valet..
:D
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Jag skulle testat så stor som möjligt.

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]

Jag hade samma problem i min C30. Jag plockade is&[…]

Ja det har aldrig varit så mycket lekstuga […]