- lör 11 feb 2012, 18:35
#617731
Jag har en XC70 D5 AWD MY11 Automat med Polestar, så 225 hk/440 nm.
Den är inte direkt slö i läge D
men i läge S märks faktiskt skillnaden.
Gasresponsen är omedelbar - all fördröjning i Geartronicen är som bortblåst och motorns karaktär blir som en bensinare med rätt många hästar. Man "piskar till" en omkörning istället för först en fördröjning och sedan tryck i ryggen som i läge D om ni förstår. Klar skillnad.
Lägger alltid i S inför varje omkörning som inte är busenkel.
Den är inte direkt slö i läge D

Gasresponsen är omedelbar - all fördröjning i Geartronicen är som bortblåst och motorns karaktär blir som en bensinare med rätt många hästar. Man "piskar till" en omkörning istället för först en fördröjning och sedan tryck i ryggen som i läge D om ni förstår. Klar skillnad.
Lägger alltid i S inför varje omkörning som inte är busenkel.
-------------------
XC70 II D5 AWD Summum Aut -11
V70 II 2.0F Momentum -08 (såld)
V50 1.8F Momentum -05 (såld)
XC70 II D5 AWD Summum Aut -11
V70 II 2.0F Momentum -08 (såld)
V50 1.8F Momentum -05 (såld)