Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

Jag har precis avverkat 200 mil i min fabriksnya V70 D3 och noterat följande fel:

* Emellanåt så upplevs kupévärmen ojämn. Det känns ganska tydligt.
* Ljudet i blåtands handsfreen "sprakar/knastrar" ganska ofta (dock inte jämt). Det händer inte när jag t.ex. streamar musik via spotify. Telefonen är en Iphone 4S. Telefonen brukar jag lägga i mugghållaren fram, så det borde inte vara ev. avstånd för blåtanden...
* Infotainment systemet "låste" sig. Alla funktioner slutade fungera (inkl. Radio mm). Det började fungera efter att jag stängt av bilen, öpnnat en dörr och sedan startat om den..

Någon annan som upplevt liknande problem?

I övrigt är jag enormt nöjd med bilen!
Problemet med att Sensus låser sig är vanligt och gäller samtliga Volvo med Sensus. På min "fastnar" displayen på Radiobands-valet (FM/AM) och går varken att stänga av eller starta (inget ljud) mycket irriterande då samtliga funktioner (telefon mm) slutar fungera.

Det är tydligen ett mjukvarufel och åtgärdas hos ÅF med en uppdatering.

Jag tror att felet beror på svag täckning på FM bandet vilket gör att systemet "tiltar".

På min bil låste sig alltid Sensus när jag skulle hem från sommarstugan. Jag visste innan jag åkte hem att jag skulle få köra utan radio och andra finesser.
Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]

Jag hade samma problem i min C30. Jag plockade is&[…]

Ja det har aldrig varit så mycket lekstuga […]

..Nu borde ju läget vara ca 100 miljarder k[…]