Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av matnik
Har en V70II från 2008, jobbpendlar dagligen mellan Uppsala och Kista och har varje morgon kört dieselvärmaren. Nu har den inte gått igång alls 2 mornar i rad på tidur. Jag gick ner på lunchen idag i vårt kallgarage där bilen står i ca 4 plusgrader. Testade att starta dieselvärmaren direkt utan tidur. Då startar den och går i ca 1 minut, sen slår den av igen.

Nån som känner igen felet?

Ska in på felsökning hos Bilia på fredag. Tråkigt att den pajar nu när man verkligen vill ha den i kylan! :|
av Slezii
På min var det stopp i röret som går från tanken till pumpen under bilen, stannade rätt ofta och till slut så stannade den helt(skall visst bli felkod om den försöker starta 3 ggr i rad och inte lyckas). Fick ta ner tanken och bytta röret, försäkringen täckte kostnaden på ca 6000 förutom självrisken förstås.
av matnik
Felsökning gjord hos Bilia i Kista

Senaste programvaran inlagd
Efter testar konstaterar man att en fläkt är trasig i själva enheten. Krävs byte till ny

Avvaktar nu besked om Volvo går in med nån form av Goodwill. Annars kommer det tyvärr att kosta en slant! :|

Jag skulle testat så stor som möjligt.

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]

Jag hade samma problem i min C30. Jag plockade is&[…]

Ja det har aldrig varit så mycket lekstuga […]