Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Add info bilen är en My10 2,4D med 3k intervall utagen 25/9 2009 första service gjordes 15/11 2010 vid 3197 mil.
Bilen skulle varit servad 15/11 2011 om man skall gå efter 12 mån intervallen, så isåfall har den överskridit gränsen med 2 månader.
Det är väl bra att lämna in o få servicen gjord.
Men det är väl 6000mils servicen som är relativt kostsam.
Ska kolla det, om det är så så behöver jag inte bry mig men bilen larmade för några dagar sedan att det var dags att boka tid... men om det redan är för sent så tar jag det i egen regi...
Då så har vi bokat tid I Kr-hamn Andreas heter han som skall göra det och priset är 4010kr 6000 mila dvs den andra i ordningen.
Skall vara en bra kille, vi får väll se :)
Och det skall inte vara några större problem med intervallen vad gällande ev goodwillåtagande i framtiden...
OM det skulle bli aktuellt så kommer ni att få veta det.
Cox skrev:För att slippa sådana tok summor, teckna serviceavtal.
I mitt fall handlar det om 235 kr per månad 3000 mil per år, då ingår kamrem och andra prylar som skall bytas inom intervall/mil
Det kan man inte om man köper bilen begagnad utanför Volvos nätverk.
Desmodue skrev:
I mitt fall handlar det om 235 kr per månad 3000 mil per år, då ingår kamrem och andra prylar som skall bytas inom intervall/mil
Är du säker på det?
oldtimersmc skrev:
Desmodue skrev:
Är du säker på det?
Jag frågade vid servicen nyss ock kunde inte göra detta.
Ok , jag ställde inte frågan men servade skutan iaf...
Och det skall inte vara några problem med att set går 14 månader mellan servocen i goodwillhänseende...
Senast redigerad av 1 oldtimersmc, redigerad totalt 0 gånger.

Jag skulle testat så stor som möjligt.

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]

Jag hade samma problem i min C30. Jag plockade is&[…]

Ja det har aldrig varit så mycket lekstuga […]