Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Självklart är det nybilsgaranti kvar. Bilen är uttagen augusti 2010, gick ett år som hyrvagn och jag gissar att den gått på längre kontrakt hos en eller ett par brukare.

Interiören inklusive skinnklädseln är i mint kondition så det har inte varit en slit - och slängvagn i mina ögon. Och jag är mycket petig med skicket vid bilköp. Exteriört är den också mycket fin utan parkeringsskador och med endast ett par mindre stenskott.

Antingen kommer jag att behålla bilen mycket länge eller så går jag in i en cykel med 1-års-bilar. Vi får se vad humör och ekonomi tillåter.

Tom
Jag har förmodligen också en baklucka som låter. Trodde under provkörningen att det var salubilsskylten som klapprade och sedan när jag köpt trodde (tror) jag det var lastgallret. Ska testa med att ta bort gallret och se om det kvarstår.
Har dock behandlat alla lister med silikonspray och det har inte hjälpt mig mot knirkande i alla fall.

Något att titta på så småningom.

100 miljarder kr :party:

OM RYSSEN KOMMER

… ”aldrig försökte” =[…]

Roligt när ett av mina gammla inlägg bid[…]

Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Det började med att motorstarkare varianter a[…]