Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Är det någon mer än jag som irriterat sig på den nya knappen för öppning av bagageluckan? På min MY10 var det en hederlig "spak" men nu är det en liten gummiinnesluten knapp. Säkert bättre av 100 skäl men problemet är att jag 8 gånger av 10 trycker in den två gånger av misstag. Detta då elhydrauliken gör att luckan åker ut och då trycker jag in knappen in en extra gång av misstag då den är så lätt vilket gör att elhydrauliken stängs av och luckan går igen...........

En skitsak iofs men grymt irriterande.....
Dubbeltryck gör väl bara att el-öppningen avbryts, och man får öppna luckan manuellt.
Eller är du så snabb med tryckningarna att luckan knappt hinner öppnas = el-låset nyper åt/drar igen luckan igen?
Brukar själv dubbeltrycka varje gång i garaget för att luckan annars slår i taket... Men kanske inte är lika snabb som du :???:
Dubbeltrycker man när luckan knappt hann röra sig utåt då stoppar rörelsen i ett läge där luckstyrningen sen tror att man håller på att stänga manuellt. Och så drar den in luckan igen.

Jag gör numera så att om jag öppnar med knappen så håller jag kvar handen en halv sekund, eller om det är en hel, och drar lite svagt utåt under den tiden. Då har jag inga problem med några dubbeltryck eller att luckan återgår till att stänga igen.
Racetwin2 skrev:Är det någon mer än jag som irriterat sig på den nya knappen för öppning av bagageluckan? På min MY10 var det en hederlig "spak" men nu är det en liten gummiinnesluten knapp. Säkert bättre av 100 skäl men problemet är att jag 8 gånger av 10 trycker in den två gånger av misstag. Detta då elhydrauliken gör att luckan åker ut och då trycker jag in knappen in en extra gång av misstag då den är så lätt vilket gör att elhydrauliken stängs av och luckan går igen...........

En skitsak iofs men grymt irriterande.....
Spak? Hade en MY09, ingen spak och inte heller på min MY11. Alltid en knapp. Om det också vore så att knappen eller fjärren skulle stänga luckan :x
S80-04 skrev:Spak? Hade en MY09, ingen spak och inte heller på min MY11. Alltid en knapp. Om det också vore så att knappen eller fjärren skulle stänga luckan :x
Nja, min MY10 hade en liten spak (öppnaren på själva bagageluckan alltså, inte den på I-brädan). Nu är det en gummiklädd knapp likannde den på dörrarna om man har nyckelfritt låssystem. Den förra kändes mer som en spak - den nya är bara en knapp.

100 miljarder kr :party:

OM RYSSEN KOMMER

… ”aldrig försökte” =[…]

Roligt när ett av mina gammla inlägg bid[…]

Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Det började med att motorstarkare varianter a[…]