Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av trinken
Hej

Jag är extremt ny på bilar och behöver köpa min första bil för att pendla i jobbet ca 3000mil/år...

Min vän skall sälja sin tjänstebil, en V70 2,4D -09 Kinetic som har gått ca 15 000 mil... Jag vet att han har följt alla servicar och kört lugnt med långa sträckor motorväg i huvudsak. Kan det möjligtvis vara ett ok köp, saker som talar för eller emot...?

Hans företags säljer normalt via KVD och jag får väl betala ungefär vad KVD skulle värdera/sälja den för, är det rimligt?
http://www.bilpriser.se/bilvardering/?t ... cbcdf9154d

Hur ser service ut för den bilen som gått så långt, några tuffa servicear i framtiden som man kan planera för, tex kamrem eller liknande?

Någon som vågar gissa om värdeminskningen per år om jag kör ca 3000mil?

Tack på förhand! Daniel
Användarvisningsbild
av hollan
koamremmen har du på nästa service alltså 18000mil och var 6000mil är det en lite störrre service med luft och bränslefilter så det inträffar med på 18000mil
den får du nog räkna med 10-12tusen för
av volvofantast
kolla att dom har bytt spännrulle till hjäjpremmen eller vad den heter för den hoppar av på många bilar och och trasslar in sig i kamremmen och då kan toppen rassa.såg en senast igår.Se till att dom har bytt eller bytter till en spännrulle innan du köper bilen,det skall tydligen vara nåt åtgärd ifrån volvo
DRL problem

Hej tack för svar. Hur menar du, att det &au[…]

Dom uppdaterar inte per automatik på dessa[…]

Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Om du hittar dessa navkapslar från 240 s&ari[…]

Den "vanliga" facelift-grillen har kroma[…]