Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Nian
Håller på att ta in offerter på en V70 T4F och leveranstiden ligger 13-14 veckor.
Tyckte det lät långt jag eller är det normalt?

Brukar den angivna leverans tiden stämma i slutänden enligt era erfarenheter?
Användarvisningsbild
av Perra83
Nian skrev:Håller på att ta in offerter på en V70 T4F och leveranstiden ligger 13-14 veckor.
Tyckte det lät långt jag eller är det normalt?

Brukar den angivna leverans tiden stämma i slutänden enligt era erfarenheter?
Det beror på bil och vilken motor du väljer. C30 D3 får du i slutet av februari.
av Nian
Det som jag tycker är ganska lustigt är nu när jag fått tillbaka ett par offerter är att det skiljer 6-8 veckor i leverans mellan olika handlare. Det är väl ändå från samma fabrik bilarna kommer, eller?
av dljungstrom
Nian skrev:Det som jag tycker är ganska lustigt är nu när jag fått tillbaka ett par offerter är att det skiljer 6-8 veckor i leverans mellan olika handlare. Det är väl ändå från samma fabrik bilarna kommer, eller?

Handlarna kan ju ha bilar på väg hem redan som det fortfarande är möjligt att ändra specen på.
Användarvisningsbild
av SvenB
Nian skrev:Är det sån åtgång på T4F då? Dom sa ju att försälj på miljöbilar minskat kraftigt på nyheterna igår.
Det kan ju vara en av anledningarna till att det är långa leveranstider. Försäljningen har varit låg under 2011, då lägger man produktionen på nivå efter det. Nu när efterfrågan ökar igen på grund av kostnadsläget på diesel blir leveranstiderna långa.
av Nian
KKR skrev:
Nian skrev:Är det sån åtgång på T4F då? Dom sa ju att försälj på miljöbilar minskat kraftigt på nyheterna igår.
Det kan ju vara en av anledningarna till att det är långa leveranstider. Försäljningen har varit låg under 2011, då lägger man produktionen på nivå efter det. Nu när efterfrågan ökar igen på grund av kostnadsläget på diesel blir leveranstiderna långa.
Jo det är säger ju sig självt.
DRL problem

Hej tack för svar. Hur menar du, att det &au[…]

Dom uppdaterar inte per automatik på dessa[…]

Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Om du hittar dessa navkapslar från 240 s&ari[…]

Den "vanliga" facelift-grillen har kroma[…]