Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Min kollegas V70 D3 MY11 har under ett par månader läckt kylarvätska. Volvoverkstaden har hällt på vatten och tyckt att han varit "dum i huvudet" som klagat för de trycktestade systemet och fann inga konstigheter! Nu har de upptäckt att antingen är toppackningen kass eller spricka i motorblocket!

Bra motorer Volvo gör, en V50 2.0 som vi hade tidigare på firman rasade fullständigt då svänghjulet exploderade, man kan ju tro att vi är ett rallyteam men så är inte fallet! :) Skitbilar!!

Nästa gång blir det BMW 5 serie Touring, riktig premium och inte Kinesisk låtsaspremium!!
2.0:an var inte en volvomotor. Dessutom låg bmw under volvo i folksams maskinskaderapport...

Kineser har inte varit involverade i en enda detalj i någon del av någon volvobil eller komponent.

Ha det så kul i din snikutrustade bmw.
Skiter i om det så är jultomten som tillverkar motorerna, är bilen köpt på Volvo och det står Volvo i fronten så är det en Volvobil med Volvomotor, sen om de köpt in komponenter från en annan tillverkare är deras bekymmer! Varför ska man köpa en snikutrustad BMW, en 525d med M sportpaket är riktigt trevlig, 100.000 mer än Volvon men ändå en förhållandevis "billig" 5 serie. Man är ju beredd att betala mer för den, det andra är ju bara en V70 och fast den är fullutrustad är den tråkig, missen var att gå från 2.5 T till D3, blev övertalad att inte köpa D5 som man kunnat Polestartrimma, men men, så är det!

Försvarar inte statistik från Folksam, men man behöver ju inte vara vidare bildad för att förstå att BMW självklart har fler motorskador än Volvo, de tillverkar en helt annan typ av motorstarka och körglada bilar som folk ofta kör "skiten" ur! Att puttra i D3, D2 och T4 och vad nu dessa muskelbilar kallas är självklart inte lika benäget till motorskador, det värsta man kan köpa är T6!

Volvo är ingen dålig bil, men det finns absolut de bilar som är bättre!
Hehe, så kul att nämna Kina :D Jag är ofta i Asien/Kina i mitt jobb och det kommer enbart innebära positiva saker för Volvo! Är fullt medveten om att det inte finns några Kina komponenter i bilarna ännu, S80 L rullar frekvent i Shanghai. En vanlig S80 är för mycket sosse bil för de förmögna kineserna, de vill ha en förlängd fast de bara kör själva för att visa status!
Var det inte på BMW 530d som nåt lossnade och ramlade ner i motorn?
Kostade väl 100 lök att fixa och BMW pissade på sina kunder......
HenrikM skrev:Min kollegas V70 D3 MY11 har under ett par månader läckt kylarvätska. Volvoverkstaden har hällt på vatten och tyckt att han varit "dum i huvudet" som klagat för de trycktestade systemet och fann inga konstigheter! Nu har de upptäckt att antingen är toppackningen kass eller spricka i motorblocket!

Bra motorer Volvo gör, en V50 2.0 som vi hade tidigare på firman rasade fullständigt då svänghjulet exploderade, man kan ju tro att vi är ett rallyteam men så är inte fallet! :) Skitbilar!!

Nästa gång blir det BMW 5 serie Touring, riktig premium och inte Kinesisk låtsaspremium!!

Och varför gnäller du om en bil som innefattas av garanti?
Låt Volvo byta motor då så är problemet löst.
Det är det som är det bästa med demokrati, man får välja!
Gillar du inte Volvo så köp då en BMW men som jag skrev ovan, alla bilar kan paja!
Vad tror du Mercedes-ägare tycker om sin 350-motor med dåliga balansaxlar??
HenrikM skrev:Hehe, så kul att nämna Kina :D Jag är ofta i Asien/Kina i mitt jobb och det kommer enbart innebära positiva saker för Volvo! Är fullt medveten om att det inte finns några Kina komponenter i bilarna ännu, S80 L rullar frekvent i Shanghai. En vanlig S80 är för mycket sosse bil för de förmögna kineserna, de vill ha en förlängd fast de bara kör själva för att visa status!
Och vad fan är det som gör vanliga S80 till en "sosse" bil?! samma eviga ältande av gammal skit...
Helvete vad jag är trött på svenskens jävla anda, finns inget av det var du än vänder...

Sen kommer det inte finnas några direkta "kina komponenter" i framtiden heller eftersom det inte kommer precis att monteras in Geely delar i bilarna..
Förklara för mig också vad som definierar "kina komponenter", vänd på varenda produkt du har hemma så kommer 90% av dem stå som "Made in China" och det gäller även BMW!

Saker går sönder, det händer med allt och om det så gör det så ta det på garantin om det finns!
Människans bekvämlighet att allt bara ska funka hela tiden fungerar inte i verkligheten.

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]