Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av apersson850
Som vanligt tar man inte betalt efter vad det kostar att tillverka, utan efter vad kunderna kan tänkas betala. Vi gör precis likadant där jag jobbar, så det är inget nytt. Köper en vanlig PC, häller i ett program och säljer alltihop för 220000 ungefär. Har man rätt produkt så går det.
av oldtimersmc
Jo men jag unnar mig att svära över det, speciellt då det i mitt tycke är en kontraproduktiv metod, kontentan blir att man inte får sälja en massa fjärrar + att mervärdet i bilen ej uppstår vilket i förlägningen inte är bra för volvo
Användarvisningsbild
av apersson850
Ekonomer har för vana att dels inte räkna till förlängningen, utan bara till nästa bokslut, dels att ha för mycket att säga till om.
av oldtimersmc
Nästa kvartal.
Nöjd kund är en färskvara som ständigt måste underhållas.
Värdet på en vara står i direkt propotion till det förtroende du känner på varan och det är en färskvara.
så ekonomerna får nog ta och tänka till ett varv till i annat fall så kan det gå åt peking :wink: Med en väldig fart.
Senast redigerad av 1 oldtimersmc, redigerad totalt 0 gånger.
av oldtimersmc
apersson850 skrev:Jag trodde det är just Peking de är på väg mot?
Det var det jag avsåg :D
Användarvisningsbild
av apersson850
Att det "inte går" att eftermontera Volvo On Call, vem säger det? Är det Volvoverkstäderna som inte kan, för att de har något slags reglemente som säger att de inte ska kunna? Eller någon ekonomisk kalkyl som säger att det blir orimligt dyrt, så då är det lika bra att det "inte går"? Strängt taget är en bil en maskin, och maskiner kan man bygga om till igenkännelighet, om man bara vill. Och kan betala.
av oldtimersmc
Naturligtvis går allt, lätta på huven till en folkracebil så får du se. Men det är ju naturligtvis inte det som jag avser.
Du kan inte eftermontera en sim-kortsläsare och sen ladda in den programvaran som är voc.

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]