Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej alla!

Är i bilbytartankar, och har begärt offert på en V70 T4F. När jag bygger bilen i volvos konfigurator så går det inte att välja adaptiv farthållare utan att automatiskt få DAS med.

Men i offerten jag har fått så är den adaptiva farthållare inlagd men inte DAS. Kan det vara så att säljaren har gjort fel, och att DAS kommer finnas i bilen, fast gratis? :P

Info om bil:
Spoiler »
Nej det får du nog inte, adaptiva farthållaren kan väljas separat...det är väl ett litet fel i Bygg din Bil kanske.
Men välj Driver Support paketet i stället...då få du med BLIS, DAS, LDP och allt va det heter för en lite slant extra :)
Ja det lät ju för bra för att vara sant :P, ja det var tänkt att jag skulle ha driver-support paketet, men efter att dem höjt priset med mer än det dubbla så känns det inte lika mycket värt att lägga till.

En annan sak som jag också har lagt märke till är att när man lägger till Driver-support paketet i konfiguratorn så står det "BLIS = 5800, DAS = 7000, Adaptiv farthållare = 19000" Totalt 31800 kr, fast hela paketet kostar 37900 kr. Det borde vara billigare när man köper hela paketet tycker man.
eijo skrev:Om du väljer powershift så får du dessutom Que assist på köpet med Driver support paketet. Det är coolt 8)
Hur funkar den? Har du det i din bil, användbart?
Ser att du kör en T4F, nöjd med bilen, någon skillnad i att köra med bensin eller etanol?
s6025t skrev:Priserna i bygg din bil är fel här är den nya prislistan som gäller från 21november.Driver support=19900 inte 37900 http://www.volvocars.com/se/footer/Docu ... 2012_3.pdf
Tycker att det är konstigt att summum och momentum kostar lika mycket :wink:

Kinetic, aktivitetspris V70/S80 SV11 10 000
Kinetic, ordinarie pris SV11 15 000
Momentum, ordinarie pris SV12 15 000
Summum SV13 15 000

R-Design V70 (baserad på Momentum) SVR2 24 500
VOR Ocean Race V70 Momentum SV82 20 000
c@@h. Gfhmt
KARDOX skrev:
eijo skrev:Om du väljer powershift så får du dessutom Que assist på köpet med Driver support paketet. Det är coolt 8)
Hur funkar den? Har du det i din bil, användbart?
Ser att du kör en T4F, nöjd med bilen, någon skillnad i att köra med bensin eller etanol?
Hej, QA är som adaptiv cruise men funkar ända ned till 0 km/h. Det betyder att krypkörning i köer funkar utmärkt utan att röra gasen. Stopp>3s resume knappen eller rör gasen så är QA aktiv igen.

Har kört 800 mil bara etanol, ingen bensin. Tror inte man märker nån skillnad. Helnöjd totalt sett. Vinterdäcken suger, men det har ju inte med bilen att göra. :)

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]