Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SvenB
Jo visst kan man få problem med etanolbilar, det ser man om inte annat på detta forum. Men jag har läst en och annan tråd om problem med dieselbilar och bensinbilar också.
Användarvisningsbild
av Camel
Ja, och då i synnerhet dieselbilar...
Användarvisningsbild
av Variosboy
Camel skrev:
NorrSken skrev: - man borde kunna spara 2-3 dl per mil ifall man kör nån mix av blandad körning/stadskörning?
Det blir mellan 1000-1500 mil per år
E85 kostar 10,34 kr/l. Det blir en skillnad på årsbasis mellan 2068kr - 4653kr mellan bilarna du jämför med dina siffror. Jag hade aldrig avstått 2,5FT för den skillnaden i bränslekostnad.
Ja, det är rätt lustigt att bränslekostnaden för medelsvensson är av så stor vikt när man väljer bil!?
Har räknat på det flera gånger själv och även sett andra uträkningar på totalkostnad för biläganden.

Det är inte sällan som som bränsleförbrukningen bara är ca 12-15% av totalen, och med dom skillnaderna som är mellan olika bilar/bränslen osv så gör skillnaden kanske någon enstaka procent i totala kostnader hit eller dit.. Och hänger kalkylen på att man ska spara 1% så kanske man valt en för dyr bil från början!?

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]