Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

som sagt. Jag tror att de gjort någon förändring mellan min MY10 och min MY12. På min MY10 var systemet "långsamt" att reagera samt rörde sig bara lite i sidled. Nu upplever jag att det är mycket känsligare och även ger ett större utslag än tidigare. Nu kan man "styra ljuskäglan" exakt även med små rattrörelser. Någon annan som märkt detta? Kanske är en av de 500 förbättringarna de skriver om :D
Racetwin2 skrev:som sagt. Jag tror att de gjort någon förändring mellan min MY10 och min MY12. På min MY10 var systemet "långsamt" att reagera samt rörde sig bara lite i sidled. Nu upplever jag att det är mycket känsligare och även ger ett större utslag än tidigare. Nu kan man "styra ljuskäglan" exakt även med små rattrörelser. Någon annan som märkt detta? Kanske är en av de 500 förbättringarna de skriver om :D
Tror at det har varit nogåt skumt med din MY10?? Min MY08 rör sig ganske snabt och ochså ganske mycket i sidled. Har fått updaterat mjukvaren i bilen under sommaren, men ser ingen skillnad från för. Farsan har en MY09 som ochså upför sig som min. 8) Kanske den har blivit snabbare på MY12, men tyckar inte at min är "långsam". :D

Mvh,
Kristian
Skulle nog kunna vara mjukvaran som gör hur snabbt och exakt de följer rattens rörelser. Min bil är ny servad och skillnaden mot förra året är stor, kan vara inbillning men något är det.
Stå plant framför en vägg/garageport och tryck och håll in knappen för ABL då ska ljusbilden ändras till högertrafik/vänstertrafik.

Tmap sensor på insuget? Alternativt egr som […]

Bump! Har även liknande problem! Finns det n&[…]

Funderar på att leta lite på skroten[…]

Det börjar bli hög tid att bagageutr[…]